Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 1138 ggr
isengrim1
0

Förflyttning från Photoshop Elements 7 till PP

Hej alla som kan Photoshop elements 7 för det kan inte jag!

Sitter i klistret - skall transferera röntgenbilder från Photoshop Elements till Power Point. Samtidigt skall jag kunna dela på bilderna i photoshop (en "bild" innehåller ofta många små röntgenbilder) och välja ut de som skall vidare till PP. Är det någon som vet hur jag kan göra så vore jag evigt tacksam! Det är naturligtvis brådis! .

Isengrim1

Hellis
0

Hej

Menar du Photoshop Elements när du skriver bara photoshop? Eller har du båda programmen?

isengrim1
0

Hej, nja jag menar Photoshop Elements, ledsen att jag inte uttryckte mig tydligt nog.

Hellis
0

Ingen fara!

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Elements, men kan tänka mig att det fungerar att spara de bilder du vill ha i pp som .jpg eller .gif i Elements och sen importera/öppna dem i PP. Eller har du provat det redan?

isengrim1
0

Jag tror att jag har provat  men inte lyckats fullt ut. Du menar spara i Elements, varför spelar det roll om det är jpg eller ngt annat? Måste dock dela upp bilden innan, en röntgenbild kan bestå av många olika mindre bilder som jag först måste separera och sedan spara då? Och sedan importera dem till PP - fast det får jag inte heller rätt på. Verkar rörigt det här!

Hellis
0

Mm, det är nog lättast om du delar bilden i Elements först, och sparar delarna var för sig. Då blir det lättare i PP sen.

Om man sparar som .gif kan man ha transparent bakgrund… Fick nån bild i huvet, röntgenbilder, assoierade lite.. Glöm det! .jpg blir jättebra!

isengrim1
0

Jag försöker med det om en stund när jag har bättre tid. Så skriver jag och berättar om det funkar sedan - i annat fall kanske du har fler käcka idéer, jag är tacksam för ALLT!

Hellis
0

Yes, gör så. Tänkte bara på en grej som ev. kan göra det lite smidigare att spara delar av en bild, alla fall i "riktiga" PS. om man jobbar med massa lager, där varje del har sitt eget lager kan man dölja alla andra lager, välja "spara som" och få en .jpg av bara den del man vill ha. Sen tar man fram den andra delen man vill spara, döljer allt annat och upprepar proceduren. Då behöver man bara ha ett psd-dokument, istället för flera.

Vet inte om det hjälper, men…

Lycka till! Kommer jag på nåt mer kommer jag tillbaka!

AndersT
0

Du måste beskära bilderna i Photoshop och sedan spara ner dem som jpg och därefter ladda upp dem i PP. det funkar med andra format än jpg också, men dt funkar inte med Photoshops eget format, varför du ändå måste spara dem i ngt format.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom