Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 2478 ggr
[LoveNasse]
0

Ansikts redigering i tre delar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag tagit orginal bilden och först gämnat till huden. Tagit bort finnar och slätat till "rynkor" och ogämnheter. Sedan har jag ändrat lite på färgen vid ögat ovh förläng ögonfransarna. Efter det svart markerade jag vissa delar av bilden. Kommentera gärna :)

pellepiano
0

Tycker den mittersta är bäst. Där ser det fortfarande ganska naturligt ut, även om du kanske skulle hellre jämnat ut fransarna än förlängt dem ojämt. Den sista är inget vidare tycker jag.

Jag skulle ta bort/byta ut reflexen av kamerablixten i ögat. Annars är det lätt hänt att det ser ut som ett typiskt semesterfoto/snapshot.

[LoveNasse]
0

Okej tack för kretiken :) Det ska jag tänka på… Anledningen till fransarna är för att det ser coolt ut med dom långa svarta på sista bilden. Gillar faktiskt själv den sista bäst :P

Cindy-
0

Jag gillar också den mittersta bäst. Du har rensat bort lite småskräp från ansiktet och det ser genast bra ut.

Däremot gillar jag inte den sista bilden eftersom jag tycker att den mest ser smutsig ut. Hon är alldeles för svart runt ögonen och under ögonen. Och det är som sot på kinder, näsa och i pannan.

Men alltså, bild två är min favorit här!

Bra jobbat! Skrattande

EMfe
0

Säger som dom andra, Min favorit är andra bilden :) För den ser fortfarande naturlig ut även fast du har tagit bort ojämnheter och tagit bort annat dyligt.

Den sista bilden är helt okej den med, den kanske passar in bäst beroende på vart du ska ha den! ;)

[LoveNasse]
0

Jo iförsig :P Mend et beror ju på vad man vill se. Det var inte meningen att den sista skulle se verklig ut :)