Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettartiklar-tips-tricks
Läst 943 ggr
Cindy-
0

Träna på hårpainting!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte några tutorialer idag. Och då fick jag med detta huvudet och kände att det kanske vore nåt för er som vill träna på hår.

Det här är en PNG fil så den är utan bakgrund så att ni själva kan lägga en fräck bakgrund om ni vill utan att behöva frilägga huvudet. Men kom då ihåg att spara den som PNG. Och inte JEPG för då får ni en vit bakgrund.

Håll tillgodo! Skrattande

Här är också en annan turorial på hår. Den är helt olik den jag gjorde. Men det är bra med lite olika eftersom man kan kombinera lite tips man läser i de olika tutorialerna. Tyvärr måste man köpa den. Men jag vill ändå visa var den finns.

http://market.renderosity.com/mod/bcs/index.php?ViewProduct=39035

piahs
0

Tack va snäll du är! ska genast testa göra mera hår nu! jättekul! Hur tyckte du att turoialerna var som du länkar till här ovan? var de världa pengarna, blev lite sugen på att köpa en o testa.

Cindy-
0

Ja den här hårtutorialen har jag inte kollat så noga på ännu. Men vad jag noterade var att man börjar helt annorlunda än vad jag brukar göra. Här börjar man alltså med de ljusa färgerna först. Sen lägger man skuggor och ljus på det.

Ja nåt sånt är det.

Känns lite bakvänt för mig. Men det är alltid kul att prova. Jag köpte även några andra tutorialer för painting. Men det var inte hår utan andra detaljer som kläder, ljus…rosetter osv.

Men har tyvärr inte hunnit sätta mig in i dom heller eftersom jag håller på med ett jobb till en modell just nu.

Jag försökte faktiskt kopiera den här hårtutan för att lägga in den till er.

Men det är en pdf fil, och jag vet inte alls hur jag ska göra. Den går ju inte att markera och kopiera.

Om du vet hur man gör så får du gärna tala om det så ska jag kopiera den och lägga in den så slipper ni köpa den.

piahs
0

ooo hoppas nån kan hjälpa dig med det för jag är världens kassaste människa när det gällar data och sånt , jag har förtvivlat försökt skriva ut en turiotal för att kunna ha den vid sidan om mig när jag testar så jag slipper klicka upp och ner hela tiden mellan photoshop och turiotalen men den skriver bara ut en sida till mig och sen är det stopp, blir så trött när jag inte kan eller fattar hur man gör så jag klickar vidare upp och ner upp och ner *S* tills jag kan det utan att titta hur man gör.

Jennie-S
0

Tack snälla Cindy-!! Vad snäll du är Skrattande

En fundering ang pdf filen, går det kanske inte att ladda upp den nånstanns på nätet och sen länka till den tro? eller missförstog jag dig kanske? =)

Cindy-
0

Jo det måste väl gå antar jag. Jag ska kolla det.

Denna kommentar har tagits bort.
Jennie-S
0

Hoppas det löser sig o går bra Glad

Cindy-
0

Tyvärr så får jag inte in pdf filen på hemsidan. Jag får se om någon kan hjälpa mig.

Cindy-
0

Ja jag förstår nu att det inte fungerar. Jag har läst reglerna och jag får helt enkelt inte lägga ut den.

Så var det med den saken. Det borde jag ju förstått eftersom det inte är en fri tutorial utan en som man måste köpa.

Den kostar 12 dollar. Ca 101 sv kronor.

Strunta annars i den och kolla in den andra länken om painting. Där finns ett par tre olika hårtutorialer om jag inte minns fel.

Här är den

http://rtallamy.com/tutorials.html

Jennie-S
0

jaha.. vad synd för oss andra ;) men man förstår ju dom som säljer dom också =)

Tack har sparat den andra länken ;P

Chutney
0

Tack TS :) Denna ska jag prova på någongång. Vad bra att ha fått en bild på ett ansikte utan hår :)

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Chutney
0

men så dumt det där lät..ett ansikte utan hår..haha….Sorry, för min dåliga humor….Tungan ute

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Cindy-
0

#12 haha, ja men det är bra faktiskt. För då slipper du ta hänsyn till hår som redan finns där.

Jag brukar skala bort så mycket jag kan. Men det brukar ju alltid hänga fram någon i pannan.

Så detta är perfekt :)

werner
0

huvudet kan underlätta mycket :) tack tack

pellepiano
0

#3  När jag behöver titta på något samtidigt som jag är i Photoshop brukar jag göra en skärmdump av sidan på nätet och klistra in i Photoshop så slipper man växla mellan program.

piahs
0

Tack Pellepiano för det tipset, det har jag inte ens tänkt på men så kan man ju göra,  det underlättar ju massor för mig! tusen tack!!

JagSomDig
0

Hihi, det var inte så lätt det här inte :O

pigelina
0

viste inte riktigt hur jag skulle göra och har inte så bra version just nu. Sminka den lite oxå^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus