Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-nybörjare
Läst 537 ggr
piahs
0

Hur färger förändrar en bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag gjorde min trädbild ( tyvärr har jag ingen förebild) så testade jag att göra den med lite olika färger för att se vilken som blev bäst… Och samma bild kan bli helt olika med andra färger! det kan bli en kall bild , varm bild det kan tom bli en hemsk bild *S* här kommer lite exempel på hur en bild blir med olika färger då.

piahs
0

med en varm röd ton

piahs
0

mörk o mystisk ton

piahs
0

solgul disig ton.

Cindy-
0

Snyggt!!

Ja färger betyder väldigt mycket för mig. En bild som kanske inte är 100% bra tekniskt sett kan ändå bli en fantastisk bild i mina ögon om färgerna är sköna för ögonen.

Jag ser många bra manipulaitioner inne på DA. Perfekt gjorda, men färgerna säger ingenting. Alltså, en sådan bild känner jag ingenting för. Men hade färgerna varit intressanta och sköna för ögat så hade det lyft bilden oerhört mycket.

Själv kan jag sitta hur länge som helst och fibbla med färger om jag inte får det rätta på en gång. Jag är nog extra känslig för färger kanske haha… men för mig betyder färgen mycket för helheten i en bild.

Searchingmoonwolf
0

Hejsan piahs!

Hur har du ändrat färgen på fotot?

[jibun]
0

Jag tycker som Cindy, färger är otroligt viktiga! Inte bara för att bli vackra utan också för att man får en helt annan stämning! Det är ungefär lite som musiken i en film, om man har glad musik (dvs glada färger) blir bilderna glada och vice versa.

Jag fullkomligt älskade den första bilden! Helt underbar!

Mvh Sara
sara.ekstroem.nu