Mitt kall? (hästredigeringar)
Jag har funderat lite på vad jag är bra på när det gäller bildredigering och jag har kommit fram till att mitt "kall" är att redigera bort rep och grimskaft från mina hästbilder. (Kanske inte riktigt mitt "kall", ta det hela med en liten nypa salt).
I alla fall, jag fotade på en utställning nyligen och där fanns massor av otroligt vackra hästar (eller ponnyer om man ska vara petig). Tyvärr så leds ju hästarna av en människa som håller dem i en "lina", ett grimmskaft. Det blir sällan vackert med ett grimskaft på hästen, så jag har faktiskt tagit och redigerat bort det på tre utav mina bilder (komma göra det på fler bilder, när jag hinner och har lust).
Så här slänger jag in tre ihopsatta bilder där man ser både originalet och hur det blev efter det att jag har tagit bort grimskaftet. Dock är alla bilder lite färgredigerade och så, så ingen bild är det egentliga originalet som kommer ifrån kameran.
Jag vill gärna ha lite kritik på bilderna, och bäst av allt; fler tips på vad och hur jag kan redigera dem, vad som kan tas bort mer t.ex. och hur man kan göra.
Här kommer första bilderna.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Här kommer "originalet" utav bild tre (de var i lite större storlek så för att anpassa mig tille r som har laptops så blir de inte ihopsatta till en stor bild utan de blir i var sitt inlägg istället)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Och här kommer då den redigerade varianten utav bild nr 3.
Nu är det fritt fram att kommentera.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag var på samma utställning! Sen tycker jag att det där med -grimskaftets vara eller icke vara är olika från bild till bild. Sista -bilden passar utan grimskaft men andra tyckte jag såg lite -konstigt ut utan resten av repet (hela grimman är samma rep). -Ettan passar både med och utan.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#4: Vad roligt att du också var där! Var du där och fotade eller var du där med någon häst som du visade?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag fotade bara. Får ta med mig hästen en annan gång.
Här finns bilderna jag tog-http://www.pixbox.se/usr_show_id167809_page0_order1.html
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Putt
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Putt, vill gärna ha fler kommentarer
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Bilderna är lite små, men jag tycker att kloningen ser bra ut 

Snygga bilder :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus