Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 2097 ggr
Hallonet
0

Ha kvar en färg...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! :)
Jag undrar hur man gör för att ha ett föremål kvar i färg och resten i svartvitt. Svårt att förklara, men misstänker att ni sett flera sånna innan :)

Om vi tar denna bilden som exempel, hur gör man för att behålla det blåa i ögat, men 'huden' är svartvitt…?

Förklara gärna enkelt, nybörjare… xD
Har Adobe Photoshop Elements 2.0 och Adobe Photoshop Elements 7.0…

Visste inte var jag skulle lägga den, flytta den gärna xD

Tack på förhand :D

Anna-kB
0

Det jag skulle gjort är att makera ögat och sedan "vänt" makeringen så att allt annat är markerat och ändrat till svart/vitt eller gråskala har jag för mig att det heter.

Hoppas du förstår och att det hjälper

HannaSjoberg
0

Finns många olika sätt, ett är att du skapar ett justeringslager med t.ex Hue/Saturation och drar ner Saturation till -100. Sedan målar du fram det du vill ha i färg med svart pensel :)

Gjorde en liten printscreen på det, men vet dock inte om det ser ut på samma sätt i Elements som CS…

Hallonet
0

tack :) Första testet: ;)

Zpookey
0

Så här?

Enklaste sättet är att ta färgbilden….kopiera den bilden till ett nytt lager och gör det lagret svart/vitt.
Använd sedan suddgummit på ögat så att du suddar ut det svartvita…och då syns det som ligger under i färg istället.

Wolfsphoto
0

#4 Istället för suddgummit så rekommenderar jag att man använder en lagermask, för då kan man alltid gå tillbaka och justera efteråt.

Stephanie-D
0

Är det så här du menar?

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Hallonet
0

#4 och 6 Japps och tack så mycket :)

Är själv jätte nöjd med denna bilden på min misse :)

Stephanie-D
0

#7 Den var fin :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Hallonet
0

#8 tack :)