Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 835 ggr
antidoten
0

Ytterligare en före och efter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik och kommentarer är välkommet!

[Caaassie]
0

Wow! Det blev verkligen jättesnyggt.
Önskar jag var lika duktig.. =)

antidoten
0

tack :)

det är bara att träna på så kommer du bli det!

Metinia
0

Snyggt jobbat! Ett riktigt lyft! Gillar framför allt ögonen, hur har du gjort för att få dem så som de är i den redigerade varianten?

antidoten
0

Med hjälp av dodge & burn tekniken har jag använt mig av för att få ögonen sådär.

Länk för att se en sådan arbetsprocess:

http://fc03.deviantart.com/fs34/f/2008/295/5/0/Dodge_and_Burn_Tutorial_Part_2_by_Nienna1990.jpg

Det jag har gjort är att jag målade med mitt burn lager i ytterkanterna på ögonen för att få en svartare kant. Därefter målade jag med vitt i själva ögat för att öka kontrasterna så att det blir mer attraktivt. Tror även jag använde mig av ett lager med "hard light" för att öka på effekten.

Om du inte riktigt förstår dodge& burn processen så kan du göra på detta sätt istället:

Skapa ett lager. Sätt lagret på "mjukt ljus", välj penselverktyget och svart färg, sätt penseln på 10% opacitet, måla utmed kanten på ögat tills du är nöjd, därefter väljer du vit färg och gör likadant fast i inuti ögat. Vill du ha mer effekt kan du prova att lägga ihop alla lager och skapa en kopia. Kopian sätter du därefter på "hårt ljus" och sedan maskar du fram bara ögonen med låg opacitet.

Hoppas du förstod lite av vad ja skrev.

Metinia
0

#4: Tack för det. Ska ta och kolla upp länken såm du gav mig, men måste även berömma din lilla mini tutorial, den var mycket bra!

mia93
0

riktigt nice!!!!