Bruna solglasögoneffekt
Hej.
Jag undrar om det är nån som vet hur jag ska få en bild att se ut som när man använder ett par bruna solglasögon?
Arbetar med Photoshop ps3.
Tack på förhand! 

Du använder CS3 
Joo, tackar för den redigeringen. Är liiite trött idag. 
#0: Menar du en sepia-aktig ton?

Jag tror hon menar den polariserande effekt man får av solglasögon. Det blir liksom lite extra grönt och snyggt, färger blir lite mer mättade. Det är svårt att efterlikna i Phjotoshop, men går att ordna med polarisationsfilter vpå kameran. Det kan äventa bort oönskade reflexer och så.
Tack för era svar. Dock vet jag inte va en sepia-aktig ton är. 
Jag har fått höra att det ska gå att få en sk. "brun" effekt i photoshop utan brunfilter på kameran. Det har inget med polaroidfiltret att göra. Det är färgen jag är ute efter…

Gör ett justeringslager, Hue & Saturation, klicka i kryssrutan Colorize, ställ in en brun färg .
#6 Nybörjare som jag är, hur gör man ett justeringslager? 
Kanske vore idé för dig att lära dig grunderna i photoshop. Om du inte gör det så kommer du inte komma någon vart.
Här är en bra sida Moderskeppet
Jag lägger in en printscreen så du ser var justeringslagren ligger. Dom ligger alltså på höger sida under lagerpaletten.
Fråga igen om något är oklart.
#9 Tackar o bockar. 
När du nu säger det så, har jag visst kommit i kontakt med denna funktion i nåt skede.
Glömsk som man är, och när jag inte har använt mig tidigare av denna funktion till just detta ändamål. Dessutom så glömmer jag bort många funktioner när man inte använder dem regelbundet.
#10 Jo det har du rätt i. Använder man bara photoshop någon gång då och då så förstår jag mycket väl att man glömmer bort. 
håller med. gå in på moderskeppet. de har många tips och guider du kan kolla på :)
Håller med om att moderskeppet är en bra sajt. Mitt problem är bara att jag lär mig bäst genom att ha ett problem och sen därifrån söka lösningen, och inte läsa på om allting.
#13 Jo jag förstår. Problem kan man stöta på då och då, eller ganska ofta faktiskt. Som man måste lösa.
Jag menar bara att "grunderna" tjänar man på om man kan så att man slipper fastna i sitt photoshopande pga av det.
Här har du i allafall en länk. så nästa gång du fastnar kanske du har svaret där :)
#14 Tackar o bockar. Den kan komma till användning.
Du råkar inte veta hur man får en text på samma vis som på bilden jag skickar med, speciellt den sista "suddiga" bilden undrar jag över?
Den suddiga texten är gaussisk oskärpa.

# Gaussian Blur under Filter gör att du får en suddig bild.
Först får man "Rasterize" lagret ( vet inte vad det heter på svenska, men lagret måste göras om från textlager till vanlig bitmap för att filtret ska fungera ).
#15 TACKAR!!! (satt igår o försökte flera timmar o få det likadant, även med gaussik oskärpa, men misslyckades, mystiskt).
Idag prövade jag igen - och tadaa hade jag det likadant.