Är du duktig på photoshop?
Nu har jag photoshop. Vill så gärna bli duktig på att redigera. Men jag fattar inget=/. Blir bara fult då jag försöker. Så hur lärde ni er?. Självlärda?. Undrar hur man får bilden att se osynlig ut. Om ni förstår?. Lixom så den syns svagare. Någon som vet?. Och sen hur man får in en till bild i bilden. Krångligt men någon som kan hjälpa?;).

Gå en grundkurs först. Annars blir det svårt att ta till sig instruktioner.
www.moderskeppet.se har många bra tips för nybörjare.
Tex finns 250 snabba tips
Annars, gå igenom Manualen ochkolla in de olika verktygen, vad de är avsedda för och hur de används. Sen kan man alltid Googla på verktygets namn och få massa fler tips på användningsområden.
( svaret på din fråga är att sänka Opaciteten på lagret, förutsatt att innehållet ligger på ett separat lager ovanpå bakgrundslagret )

Om du visste vad du tryckte på och hur det fungerade så skulle det förmodligen inte verka så konstigt. Därför är det bra att gå igenom grunderna först, eller ställa en fråga som är mer detaljerad.
Vad trycker du på och vad förväntar du dig ska hända?
#5 Vad menar du med att allt låser sig? Det låter som att det är nåt som är galet.

#7 Här sänker du opaciteten
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Jag råder dig att kolla in grunderna på Moderskeppet som Pellepiano skrev tidigare i tråden här.
Photoshop är så stort och har så många olika verktyg och funktioner att det är omöjligt för dig att kunna åstadkomma något om du inte kan ens grunderna i Photoshop.
Det blir mycket roligare för dig om du vet var du ska hitta de olika sakerna.
Och om du vet vad de olika verktygen kan åstadkomma.
Jamen vaddå, det är ju bakgrundslagret som har ett lås. Det är väl inte bakgrundslagret du ska sänka opaciteten på eller?
I så fall kopierar du bakgrundslagret. Det ska du i och för sig alltid göra. Högerklicka på lagret och välj dublicera. Sen kan du sänka opaciteten på lagret.
Och då får du släcka bakgrundslagret så det blir osynligt.
Vad är det du ska göra?
Du får öppna den andra bilden också så du får in den i PS.
Sen om du ska lägga den tex över den andra bilden tar du tag i den blå listen i lagerpaletten där bilden är och bara drar den över den andra bilden.
Då kommer den nya bilden att lägga sig över den andra i lagerpaletten.
Om du ska ha den under så kan du bara dra den till rätt plats i lagerpaletten.

Du kanske har CS4, då lägger sig inte bilderna sig fristående från varandra utan "dockas".
Annars för att lösa det du beskriver, så öpnna en bild, kopiera den. öppna nästa och klistra in.
Men jag skulle verkligen rekommendera dig att läsa manualen. Åtminstone så du kan förstå svar du får, eller formulera frågor så vi förstår.
Nä det här är CS3 men jagfick in fler bilder. Dock gick det inte att skära ut en bit av bilden och sen ta bort den andra biten. Så jag får väl "skrapa" fram det istället. Bara det att det är så svårt att få det på rätt plats då.
Står ju inte direkt hur man gör enkla saker utan mer effekter man gör och sånt.
#16 Alltså, det är jättesvårt att förstå vad du menar. Vill du förklara lite bättre vad det är du vill göra?
Har du någon exempelbild som du kan visa hur du vill att det ska bli.
Jag vet inte om detta kan hjälpa dig. Om du bläddrar ner lite på sidan så finns där en bild där Mattias lagt ihop två bilder varav den ena framtäder väldigt svagt.
Det är ett ansikte på en vägg. Du kan ju kolla i allafall.
Nej sorry, nu ser jag att det är inte tutorialer *s* Men kanske du kan hitta någon liknande bild som du är ute efter och visa vad du menar.
# 20
Okey, vill du visa dom? Skulle vara kul att se dom för att förstå lite hur du menade. 
Åh jag tycker bilderna är fina.
Jag förstår din tanke bakom den första bilden bättre nu när jag ser hur du har gjort.
Den andra bilden är bara hur kul som helst!!!
Kul ide! Bra jobbat! 

Ja den var verkligen bra gjord.
haha, ja du lider inte brist på idéer
Kul bild :)

Dina bilder är roliga Moa! Talang finns :)
Som det nämndes tidigare i tråden finns det grunder att gå igenom när det gäller photoshop - här är en så du kan kolla online. Det bästa sättet att få koll på programmet är att gå igenom grunderna och sedan öka på sina kunskaper
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
.
](<a href=)
](
](