Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 989 ggr
Moa-16
0

Redigerat marsvin!.

Cofy på fotot, har fått starkare färger och så har jag gjort svart vit runtomkring. Vilken bild tycker ni är bäst?. Den jag inte rört alls;). Eller den jag redigerat lite?.

*har en kod så jag kanske måste ändra om dom blir för stora*

Först den redigerade

[Image and video hosting by TinyPic](

Sen före bilden.

[Image and video hosting by TinyPic](

Cindy-
0

Wow vilken härlig liten kille!!! Skrattande

Jag gillar den skarpa färgen han fått i din redigering. Det ser coolt ut. Men jag hade nog föredragit att gräset varit grönt i stället för svart-vit.

AndersT
0

Färgen funkar på den redigerade bilden. Möjligen ska den inte vara fullt så skarp, den kan dock vara skarpare än på originalbilden, men det är en smaksak. Jag tror som #1 att gräset ska vara grönt. Det kan göra det bättre med marsvinet också.

Originalbilden innehåller annars bra färger.

Jag vet när jag började redigera bilder i RAW, så fick jag kritk av en del kompisar att jag tog i förmycket. Ibland kan det vara snyggt, absolut, men ofta funkar det att göra mindre justeringar.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Moa-16
0

Jo, jag redigerar kanske för mycket;). Men när man ser båda sådär.. ser färgerna så jätte starka ut. Gjorde gräset svart-vit, för det vart så stark grön färg. Såg så konstigt ut. Tänkte att hon;)-marsvinet skulle synas mer än bakrunden.

WinterPrince
0

Om du bara markerar marsvinet och moroten (som du gjort för att göra bakgrunden svart-vit), så kan du stärka färgerna på bara den utan att gräset blir illgrönt.

Fin bild!