Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 1431 ggr
Cindy-
0

Ännu ett retuschförsök.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är jag här igen med en annan retusch. Nu har jag åter igen försökt fixa till en bättre hud.

men vet inte om jag lyckats så bra. Jag har ju en förmåga att inte göra det *asg*

Jag vet om att håret är yvigt. Men jag gillar det som det är.

Make upen är inte så mycket att bry sig om egentligen. Utan det är huden jag mest är intresserad av hur ni tycker att den ser ut.

Denna kan inte vara överskärpt. Det ända stället jag har en gnutta skärpa på är lite på ögonen och lite på läpparna.

Annars finns ingen skärpa alls.

Stockbild från Deviantart.

Cindy-
0
Cindy-
0

Testade även att dra ner färgerna rejält. Men ville inte ha direkt svart-vitt.

antidoten
0

Tycker det är bra, men lite väl mycket färg. Texturen börjar ta sig men det är något jag tycker känns skumt med din bild, vet inte känns som om det drar åt "docka" utseendet lite.

Kul att du gjort samma bild som jag själv gjort en gång i tiden, bifogar den med kan vara intressant att jämföra hur vi gör med olika saker på samma bild

Cindy-
0

#3 Ja jag vet inte vad du menar med docka….är det nåt med huden då menar du eller?

Ja kanske är det för mycket färg. Men jag tyckte det var läckert :)

Fewlan
0

hmm… jag tycker den är sjukt fin med färgen de lyser upp lixom sen tycker jag  nog  att pannan är lite för blank… eller den ser typ som hon sa lite porslinsdock hy ut… fast den var verkligen fin annars tkr ja

Cindy-
0

Tack Fewlan. :)

Ja faktum är att jag inte lagt någon highlights alls på denna bilden.

Vilket jag alltid annars brukar. Men Det har jag alltså inte. Däremot har jag lagt skugga runt hennes ansikte. Kinder och haka, för att få fram mer djup i ansiktet.

Jag har inte heller lagt på någon extra färg i ansiktet. Jag har inte ändrat något förutom ögonfärgen.

Den första bilden är på gränsen till för stark i färgerna, det ser jag själv. Men det går ju att dämpa lite.

jag borde gjort det efter att jag justerat kurverna, då hade nog färgen blivit bättre.

Men det är för mig bagateller som lätt går att åtgärda.

Det viktigaste är hur huden ser ut. Jag vill inte att den ska se blurrig ut med en massa oskärpa. Det tycker jag inte om.

Men samtidigt vill jag att den ska vara slät och snygg. Om det ser ut lite som porslin gör inget. Bara det är snyggt.

Och det är just det som är frågan haha. Det finns ju lika många åsikter som det finns människor. *s*

Denna är ju inte gjord med Dodge and burn tekniken. Det blir så otroligt snyggt.

Att fixa en retusch med dodge and burn tekniken tar en hel dag för mig *s*

Metinia
0

Riktigt snyggt! När jag såg bilden påminde den mig genast om #3's variant utav den som jag såg för några veckor sedan (och älskade). Men jag tycker faktiskt att det var ännu läckrare med starka färger i den här bilden än nedtonade färger. Snygg retusch! Några smådetaljer här och där hittar jag, men det var inte många och som sagt, de är väldigt små.

Cindy-
0

#7 TAck så jättemycket Skrattande

Eftersom jag kämpar för att lära mig det här snyggt, så vill jag gärna höra vilka de där smådetaljerna är som du hittat Skrattande så att jag kan tänka på det till nästa gång.

Zpookey
0

Vet inte om detta är bättre eller sämre men jag gjorde exakt som på min tutorial…med lite justeringar av värdena. Orkade dock inte att ändra färg på ögon och sånt utan fixade bara till huden.

Cindy-
0

Snyggt Zpookey, men den ända skillnaden jag kan se på våra bilder är att jag lagt lite skugga runt kinder och haka. Plus att jag dragit mer i kurvreglaget.

Annars ser själva retuschen likadan ut. Eller??

Din blir softare och mer naturlig, och min blir mer hård, alltså highlights i ansiktet kommer fram mer i min bild. Och jag antar att det handlar mer om en smaksak.