Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettshow-off-före-efter
Läst 683 ggr
pellepiano
0

Ny ansiktsretusch ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På en del forum förekommer små utmaningar där många retuschera samma bild. Det är spännande att se alla olika varianter som kommer fram. Här har jag retuscherat en bild av fotograf Dan Pope. Här är original bilden.

pellepiano
0

Och här är den retuscherade bilden.

pellepiano
0

Och här en lite bit av dodge and burn lagret.

Cindy-
0

Ja du är bara helt fantastiskt duktig Pelle! Så jämnt och så fint!!

piahs
0

Måste bara instämma med Cindy, Du är jätteduktig på det, Vilken härlig bild det blev inte bara med retuschen utan allt efterarbete runt om kring, Blev en helläcker bild :-)

AndersT
0

jag gillar bokeheffekten du lagt på, men frågan är om den itne stör en del i ansiktet…!? har svårt bestämma mig :) bilden är som allt annat du gör perfekt !!!

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

[Wera]
0

Gud vad snyggt! :D

pellepiano
0

Oj, tack så mycket.

Metinia
0

Otroligt fin bild, definitivt den finaste bilden jag sett idag! Jag bara älskar den. Antar att du använde dig utav Dodge & Burn (eftersom du visade en liten bild på det…) Riktigt snyggt. Jag tror att jag nog ska försöka lära mig det där…

Undrar bara; hur har du gjort det snygga ljuset i bilden? Det var grymt snyggt!!

Fewlan
0

ögonen är underbara!(: bilden åxå !

Glorious
0

Superfint :) helheten = underbar :D

Cindy-
0

Vore skoj att ha någon liknande utmaning här :)

pellepiano
0

#8  Ljuset kommer från en annan bild. Ibland tar jag bilder som är helt meningslösa i sig själva men som kan fylla en funktion i eller med någon a annan ( och ibland blir bilder helt meningslösa av sig sälva =).

I detta falla ville jag åt de stora oskärpecirklarna och känslan av linsöverstrålning.