Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettoff-topic
Läst 1316 ggr
Cindy-
0

PS inställningar - Någon som kan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom mitt PS spökar lite. Speciellt ikväll då det stängts ner två gånger. Varav den andra gången hade jag inte hunnit spara….. :(

Vid ett annat tillfälle ikväll så kunde jag inte konvertera till svartvitt. För RAM minnet räckte inte till. Suck……..precis samma problem som jag hade med min gamla dator.

Hur som helst så började jag kolla på inställningarna för Photoshop.

Han som ställt in alla inställningar på Proxdata ska ju vara superduktig just på PS så jag litade ju på honom.

Men det såg konstigt ut när jag var inne i Photoshop och kollade prestanda. Där stod det att photoshop fick utnyttja 100%

Så jag ändrade det, sänkte ner det till 70%

Men sen skulle jag in i "Den här datorn" Och kolla det virtuella minnet. Och där ser jag att inställningarna är alldeles för låga mot vad som är rekommenderat.

Problemet är bara att jag inte kan ändra. Det är liksom låst för ändringar.

Någon här som vet hur jag ska gå tillväga.

Lägger in en printscreen så ser ni hur det ser ut.

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag lägger in en printscreen på prestandan också, den som jag ändrat från 100 till 70 %

Lynxx
0

Virtuellt minne: Klicka ur bocken högst upp där de står:

Hantera automatiskt växlingsfilens storlek…..

/L

Cindy-
0

#2 Ja men när jag gjort det så går det inte att ändra i allafall. Det rekommenderade är ju över 12 000 och jag har ju bara ca 8,500

På min andra dator kunde man ändra det här, men kanske gör man det någon annanstans…

Lynxx
0

Knepisch - ja har Vista & kunde ändra iaf.

Är du inloggad som Administratör (har admin.rättigheter) så ska de funka - hm….undrar om ngn satt de ''Onda ögat'' på din dator? Förvånad

/L

Cindy-
0

#4 Exakt… Det onda ögat verkar förfölja mina datorer.

PS har krånglat som bara den nu de sista tre dagarna.

Jag försöker spara hela tiden, man man spar ju inte för varje grej man gör.

Och hela dagen igår och hela förmiddagen nu så har jag suttit och gjort om jobb som jag förlorat pga att PS stängts ner.

Alldeles nyss fick jag upp den där förbenade Help i PS. Varför vet jag inte. Men jag hade samma problem med Help förut också. Den bara pluppar upp ibland. Och det går inte att stänga den. Nu fick jag starta om datorn, så det är bara att börja om från början igen med det jag gjorde i PS

I går kunde jag inte konvertera till svartvit, för då kom det upp att RAM minnet inte räckte till.

Och det är så sjukt löjligt, för det finns hur mycket minne som helst i min dator.

Så jag förstår inte vad det är som är fel. Det är så hemskt tråkigt.

Och förutom det så har PS avslutats tre gånger pga att det inte svarar.

Jag kommer ingenstans känns det som. Står och stampar och blir aldrig färdig med mina jobb.

Snart gråter jag………….

Lynxx
0

Om du har haft samma/likn. problems med den förra datorn med XP & Ps på skilda fysika diskar - så kan ju felet ligga i det att du även i denna dator har Vista & Ps på en skilda fysika diskar & att det orsakar ngn form av konflikt i sammarbetet med windows register etc?

Om du har det ordnat så & de bara krånglar/e instabilt - ere ju knappast ngn vinst att ha Ps på separat disk.

Inte gott att veta utan att ha pryttlarna framför sig tyvärr Gråter

/L

Cindy-
0

Jo men Adobe säger att photoshop mår bäst av att jobba mot en tom disk.

Alltså en annan disk än den programmet ligger på, alltså C.

Så det ska vara riktigt så långt i allafall.

Lynxx
0

Nja - ja litar inte på att de alltid har rätt - ja kör allt på samma disk, har alltid gjort - & de funkar - så ja ändrar inget.

Ja bytte upp till CS4 ext. & ett av de grafikkort som de testat & påstår funkar för 3D-fuktionerna - inte f*n funkar de inte - ja får stänga av Open-GL-funktionen för att få det att funka alls. Ja kan ju inte hålla på köpa grafikkort tills ja hittar ett som funkar. Leta igenom alla Forum tar ett par livstider - utan att det för den skull betyder att ja hittar ngt svar. Tycker Adobe suger rätt rejält numera. Rynkar på näsan

/L

Cindy-
0

#8 Ja jag vet inte alls. Men man blir så frusterad när man aldrig får några riktiga uppgifter. Det verkar som att egentligen ingen vet. Alla säger olika.

Tråkigt tycker jag….