Redigerat foto
Nice! :-)
Men ja önskar att du hade rätat upp byggnaderna åxå ;-)
Nej det ville jag inte göra 

Mucho bravissimo ;)
Härliga färger… :P

åååh.. :D
tänker inte be om en fullständig redovsning, men… Säg såhär istället: hur tänker du när du sätter dig ner, har en orginalbild och kommer fram till vad du ska göra med den?

Den är snygg :)
har du använt HDR-program eller pillat själv?
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Tack allihop 
#6 Ja du, hur tänker jag :) Det är väl lite olika. Ibland vet jag ju direkt vad jag vill göra med bilden, så då är det bara att sätta igång. Och andra gånger lekar jag mig fram till ett färdigt resultat. Det är väl oftast det sistnämna som är vanligast.
#7 Tack Anders. Jo det är HDR. Du vet ju att jag gillar HDR. Och på denna bilden tyckte jag att det lyfte det tråkiga originalet.

Otroligt snyggt Cindy!! Vill du berätta hur du gjorde med denna bilden?
Men hallåsan Åsa!!
Självklart…
Detta är en HDR bild. Man använder ett program, (finns en del olika)
Du ska ha din bild i minst tre, jag har bara tre, olika exponeringar. En som är normal, en över och en underexponerad. Sen lägger programmet ihop alla bilder. Och då blir den rätt fräck. Men jag är lite dålig på verktygen där, så jag brukar göra efterarbetet i Photoshop. Men det blir verkligen kul.
Programmet jag använder heter Photomatix 

omg..det blir ju ett strålande resultat!!! Tack snälla, för att du delar med dig av dina kunskaper :)
Ja det är ett jättebra programm att använda! jag tar väldigt mycket Hdr bilder själv och använder då alltid detta programmet. Till din bild Cindy!
Helt Otroligt fin, du har fått fram en effekt som jag tycker lyfter fram den vackra byggnaden på ett härligt mjukt och vackert sätt.
Gillar bilden massor!!
Pia
Ja Åsa, till vissa bilder passar HDR väldigt bra. Det blir lite annorlunda. Och mer detaljrikt. Du får prova 
Tack Piahs :) Ja originalet var inget vidare. Det var en grå dag och jag förstod att bilden skulle bli dålig. Sen är inte jag någon bra fotograf heller :) Men som sagt, det går ju alltid att redigera
och jag ville verkligen ha denna bilden.
mmmm snyggt resultat :-)
För den nyfikne var hittar man HDR-program? Exempelvis det som du använder Cindy?
Finns det andra som har erfarenhet av HDR här i forumet? Det vore intressant med lite mera information om denna typ av program :-)
mvh
laimer
Ash så klantigt av mig
Det finns ju redan flera trådar om HDR, ursäkta jag såg dem inte förrän nyss.
Bilden är i alla fall jättefin Cindy :-)
mvh
laimer
#16 Här är i allafall en länk till det program jag använder. Om du är intresserad av att prova.
Tack för länken :-)
Jag är verkligen nyfiken på att prova :-)
mvh
laimer
hjälp vad snyggt :O

Är fortfarande så sjukt avensjuk på hur bra du redigerar! Kommer nog alltid att vara det :P Riktigt snygg bild! Älskar färgerna.
otroligt!
du är ju serriöst bäst på att fixa bilder!!!
Skitsnyggt som vanligt när du gör något Cindy. Bra gjort helt enkelt. Jag ska bara försöka se på de två olika bilderna och lära, se och lär, det är det jag får jobba efter. Jag blir lika imponerad varje gång du lägger upp något. Som sagt riktigt snyggt. Gillar framför allt alla stenar och takplattor fått sån bra skärpa, de är otroligt skarpa och snygga men ändå inte onarturliga.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Riktigt riktigt snyggt!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#0, Jättefint, du inspirerar mig till att själv testa HDR. 
Men jag ska inte använda samma program som du, jag håller mig till gratisprogram. Kanske snickrar jag ihop något enkelt själv. Jag återkommer med resultat, ska bara hitta ett bra motiv att testa med.
Du skriver att du använder 3 bilder, hur stor skillnad är det på dom 3 bilderna?
Tack för era kommentarer 
#24 Ja jag vet inte riktigt, jag tar inte i så väldans mycket. Men som sagt en under och en överexponerad. Och en normalexponerad.
Fantastiskt snyggt
hm.. kanske ska se vad jag kan göra med mina bilder från Paris…..
jag är nybörjare men vill verkligen lära mig fixa bilder,
TACK för att du delar med dig!
#26 Wow va kul!!!! Har du foton från Paris så är det säkert underbara bilder! Där finns så mycket att plåta.
Jag har varit där två gånger UTAN kamera haha…..
Men nu åker jag igen den sista maj och jag har laddat batterierna må du tro.
Här ska plåtas så mycket jag orkar, och känner jag mig rätt så orkar jag väldans mycket haha…
Jag älskar Paris, och jag älskar att fotografera!
Skulle vara skoj att se några av dina Parisbilder! :)
Hehe
Jag åkte dit med min gode vän som är fotograf o mina bilder är inte så avancerade men sure.. ska gärna visa några när jag fixat o trixat lite så ska du få se :)
Ja paris var underbart o jag åker gladerligen tillbaka.
På återseende med andra ord..
/Ingela
Spelar ingen roll att bilderna inte är så avancerade.
Jag kan inte heller ta några avancerade bilder. Men det är glädjen i att fotografera som är viktigast för mig.
Resten sköter jag i photoshop haha

#10 kostar Photomatrix något?
Grym redigering, älskar färgerna!
#30 Ja det kostar.
Men det går att ladda hem den gratis under en viss tid. En månad kanske det är.
Gå upp till mitt inlägg #17 där har du en direktlänk till sidan.

#31 var inne på länken, men skumläste bara lite. Så förstod inte om det var gratis eller om det kostade. Tack!
Får googla lite, och se om jag hittar några gratis HDR program!
Ett annat program är gratisprogrammet tufuse.
Visserligen är det inte "riktig" HDR eftersom den inte gör någon tonmappning, men resultatet blir ändå väldigt bra. I vissa fall är ger tekniken som tufuse använder antagligen bättre resultat än konventionell HDR. Speciellt om man vill ha så realistiska bilder som möjligt. Programmet kan ju vara ett komplement till ett vanligt HDR program. Exempelbilderna på sidan är imponerande.
Det är ett kommandoradsprogram, så det krävs lite datorvana för att använda det, det är inte bara att peka-och-klicka. Men det är inte särskilt svårt att lära sig heller egentligen.
Kör man andra operativsystem än windows så kan man använda enfuse som är ett program som använder samma algoritm som tufuse.
Gud vad snyggt! ;o
WOW :O SNYGGT!
Gud vad häftigt :o jag slutar aldrig imponeras av dig Cindy :p du e min förebild haha nä men nästan ;)
oj så tjusigt gjort
ducktigt!
Du vet verkligen vad man ska göra med bilder som inte riktigt har en mening eller vad man ska säga. T.e x en bild som inte säger nånting, klarar du av att göra till en bild som säger allt ;)
Perfekt! (y)