Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttävlingar
Läst 1032 ggr
Oriel
0

Sprucken rygg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni?

Mitt foto ^^

-' Rebecca Johansson

Lynxx
0

Hm…. verkar vara läge att uppsöka fabbo doktorn Förvånad

--------

Nice work! Glad

/L

Oriel
0

Tack (:

Fabbo? xD

-' Rebecca Johansson

ZorroR
0

Fabror tror jag att Fabbo menas med ^^ (tror)

Cindy-
0

Det ser verkligen fräck ut!! Superbra jobbat tycker jag.

Kanske hade det höjt bilden lite om inte sprickorna varit helt svarta, utan lite mer mörkröd - röd och rosa aktigt.

Men mycket bra :)

Juniflickan
0

Jättesnyggt :D

Kan du inte förklara hur man gör? :)

[Caaassie]
0

snygg bild! :)

#5: det är en "brush" eller ja.. "pensel" ^^ (hoppas det var okej att jag svarade)

werner
0

Det såg onaturligt ut eftersom ryggen såg ut som papper och hur man förebygger det har cindy- redan sagt men jag tycker det är snyggt endå FÖRUTOM att sprickorna går nästan in i linnet högst upp till vänster och där har färg från linnet gått in i ryggen, du kanske kunde ha suddat där så dom inte gick så nära linnet annars har jag bara positiva vibbar :)

Glorious
0

Håller med Cindy & Werner ;)

Moa-16
0

Har alltid undrat hur man gör sådär;). Är det typ en pensel bara?. Var hitta du den?.

AndersT
0

#9 Det går att göra med både pensel och textur. Vad det blir avgör nog vad som blir bäst. Hur Oriel har gjort vet jag inte, men är troligen en pensel, vilket oftast innebär lite mindre jobb då det bara är att lägga på penseln.

Penslar hittar du lite varstans på nätet via ngn sökmotor. bara att söka på "Photoshop brushes cracks" i detta fallet.

Här finns en text jag skrivit om texturer om du vill lära dig mer om det…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Moa-16
0

#10 Ok, ska ta och se om jag hittar..

Moa-16
0

Jag som varit så imponerad av sånt där,sen är det jätte lätt;). Fast det klart att få det att se snyggt ut är ju inte så lätt ändå…

Cindy-
0

#12 Ja att stämpla med en färdig pensel är ju inte så svårt. Men man kan ju få fram en snygg effekt med pensel också om man målar lite, eller på annat sätt manipulerar så att man får fram rätt färger och äkthet. Men vad som är roligare är att jobba med texturer.

Då får man fram härliga effekter. Och det kräver lite tålamod och lite jobb. Men det blir väldigt snyggt.

Besök Anders hemsida och kika på hans texturjobb. Han är jätteduktig på det. Skrattande

DigitalDarkroom

werner
0

texturer tycker jag är enklast att jobba med och få till så det ser naturligt ut.

Moa-16
0

#13 Vad snygg bilder. Gilla den här hihi;). Nu blir det lite OT men iaf,. Den där som finns på CS3 den där som man kan vända saker med ut och in och hur man vill,?. Kan man typ få den på något sätt?. På adobe photoshop element?. Kanske inte kan förstå min förklaring?,hihi

Moa-16
0

Nu vart det länk till sidan,men han längst ner;)

werner
0

Jag hajjade inte riktigt hur du menade faktiskt :S

Cindy-
0

#15 Vad menar du med att vända saker ut och in?

Moa-16
0

Jo,ni vet?. Där man vänder på bilden hur man vill?. På svenska står det flytta. Och där finns den;).

FunkyShrimp
0

Ctrl + T

werner
0

Förstora, förminska och göra skevt? ^^ vända ut och in var att ta i Tungan ute isåfall hade mitten vart kanterna och kanterna mitten.

FunkyShrimp
0

#21 hon menade nog vända den bara. skulle jag tro^^

Moa-16
0

Nä, jag menar som det finns i CS3, inte bara vända.

werner
0

Printscreena

FunkyShrimp
0

aa, du får visa på nåt vis för tror ingen här förstår Tungan ute

Moa-16
0

Men jag förstår inte,vad det är ni inte förstår;). Ni måste ju ha använt det någon gång?. Så här ser det ut på elements..

På CS3 finns det en till sak i menyn!. Där man kan vända ut och in och bak och fram;). och så….

Moa-16
0

Och exempel på vad man kan göra--->

Moa-16
0

Och så sorry glömmde  själva tråden lite.. Hoppas det är ok!.

AndersT
0

Jag tror det är "Warp" du menar. Det finns i omformaverktyget. effekten du visar på bilden i "27 heter "page curl".

det går att göra mkt mer med "warp" än page curl, men pm du är ute efter den effekten kan du söka på google:  "elements page curl"

Anders
digitaldarkroom

Moa-16
0

Nu förstår jag inte. Det finns ju inte i elements!. Kan man ladda ner det eller vadå?. Hittar inget när jag googlar det där.

Moa-16
0

Ingen som vet??.

AndersT
0

Det finns inte i elements. Däremot kan du göra just den specifika effekten i elements om du följer ngn av de guider som finns.

Googla: "elements page curl" och du får upp en del svar, sedan vet jag inte vilken guide som är enklast att följa…

Anders
digitaldarkroom

Moa-16
0

Nä, jag hittar ingen guide. Bara en för CS3-4?

AndersT
0

jag vet som sagt inte hur bra guiden är…den verkar inte helt enkel

http://www.myjanee.com/tuts/curled/curled.htm

det verkar finnas ett plug-in också som man kan göra denna effekten med, men det kostar pengar

Anders
digitaldarkroom

Moa-16
0

Jo var den där jag hitta. Men den är ju inte till elements… Så där ser det inte ut. Har inte dom sakerna i menyn.