vill någon...
Jag har två bilder jag skulle vilja att någon redigerar till mig ;D
Hoppas någon vill och kan!
Kram!
Bilderna kommer här under!
Jag ger mig på den första bilden :) får se när den blir klar ;)

Ojoj, den blev ju kanonsnygg. Känns som hästen mår bra av all havsluft den får nu =).

Jag tycker också det är riktigt snyggt gjort :)
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#4 oj den blev ju riktigt riktigt bra!! ;D
Taaack så jätte mycket!!
Du är ju proffs! :O
Tack igen den blev super super super fin! ;D
#4 tack igen jag e helt chockad över hur fin den blev! Jag e riktigt glad att du tog dig tid att fixa denna bild på min älskling!
Hoppas det är okej att jag hänger bilden ovanför min säng! Jag blir överlycklig varje gång jag ser bilden!
Tack du är underbar, du är väldigt duktig! ;D
#4 Den vart väldigt fin bilden! Jag vill inte vara petig, men vart har öronen tagit vägen? 
#9 nog svårt eftersom jag inte fått med hela öronen på första bilden!
Men jag har ändå alltid tyckt han har stora öron :P så äntligen en bild med små. ;)
Glömde länka havsbilden som är en stockbild från photoxpress.com :) http://photoxpress.com/Content/nature-ceylon-rice-field/3256135
Tack så himmla mycket för alla goa kommentarer :) Jag blir sjukt stolt & glad :D nog första gången jag fått så mkt uppskattning, iaf för en retuschering.
Något jag själv såg nu var att käken typ om ni ser så är det lite dåligt klonat där, typ fel skuggor :/ ska försöka göra en förbättring på det!
#8 varsegod :) det var sjukt kul att jobba med bilden och det blev en stor skillnad! Hur menar du hänger upp? Ska du skriva ut den och rama in den o sätta på väggen? :) Det får du gärna göra, det skulle göra mig stolt att nån vill det med en bild som e retuscherad av mig!
#9 & #10 Ja tyckte också det var fint att få dom att se lagom stora och fina ut, så därför blev dom lite kapade :/ men har man inte nånting att gemföra med så kanske man inte märker det på samma sätt :p
Måste komma med lite kritik, jag tycker hästen ser väldigt inklippt ut ;O
Friläggningen är väldigt kantig och eftersom bakgrunden är så blurrad ser det konstigt ut när hästen är så skarp.
Jag tycker bilden är jättefin!!!! Du har gjort ett toppenjobb!
Och jag måste nog kommentera inlägg #13 när det gäller den blurriga bakgrunden.
Att det är precis så det ska vara… allt som är längre bort ska vara blurrigt. Och det som är längre fram i en bild ska vara skarpare
#14 jag vet också att det är så, men tyckte det är för mycket på denna bilden. Ju längre bort desto blurrigare, o ju nämre desto skarpare, så stranden borde ha inte varit lika blurrig tex då den ligger mer i mitten av bilden, samt att friläggningen av hästen borde gjorts bättre.
Alla har rätt till sin egen åsikt!^^
Tack för bra kritik & håller med Cindy att det som är längre bort är blurrigt o det som är närmre är skarpare, kanske har du rätt #15 om att stranden borde vara skarpare isåfall. Jag vet inte vad jag ska till för knep för att få hästens konturer mer fina, har verkligen försökt att få till det bra men… något tips? :)
#16 När jag frilägger så gör jag det på lite olika sätt beroende på vad jag ska frilägga.
Men om jag vill ha väldigt mjuka, lite luddiga kanter så lägger jag bilden direkt på bakgrunden - lagermask - och sen målar bort bakgrunden runt objektet med en mjuk pensel.
Vill jag ha lite skarpare kant så minskar jag penselns storlek, och vill jag ha mer blurrig kant så ökar jag penselns storlek.
Annars kan du efter friläggningen du gör lägga på lite mer ludd.

#16 Friläggningar är svåra, riktigt svåra. Och jag tycker din friläggning är bra. Det finns kritik att ge att den ser inklippt ut, men det är inte det första jag såg.
Förbätttringar handlar om att ge den mjukare kanter vilket man gör genom att lägga på ludd i låga värden (men också beroende på originalbildstorleken).
Markera först hästen, dra sedan ihop markeringen en eller två pixlar och lägg slutligen på ludd med en pixel. Det är iaf början till att få mjukare kanter. Du kan också använda dig av "Quick selection Tool" och "Refine Edge". Vilken metod man använder är en smaksak…
Vid friläggningar gäller det behärska en mängd metoder och anpassa metoden efter bilden. Kolla gärna in mina guider för att se vad som finns att göra. Det är mycket om man vill :) och det är ändå inte allt.
Aktuell guide jag hänvisar till är guide 6 och steg 8-9
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#18 ska absolut kolla det o se om jag kan fixa ;)
säger inte så mycket mest chockad, vilket jobb! oj vad mycket människor med talang här
ni är toppen duktiga och jag njuter av att få se det ni pysslar med!
#14 den blev ännu snyggare nu när skuggan kom rätt på käken ;D <3
Tack igen för ett super bra och snällt jobb! ;D
du är en ängel!
#20 hehe :) Tack! Ja visst är det många som är talangfulla :)
#21 :D varsegod :) Om du nu hänger upp den på väggen hade du väll kunnat ta kort på väggen, hade vart roligt o se hur det blev :D
#23 okej :) tack ändå xd tkr inte heller dom blev perfekta xD
#22 visst ;D
Ska bara få min skrivare att funka först ;P
#25 hehe okej :) Har du en riktig fotoskrivare eller vanlig? ;)
#26 Tyvärr bara vanlig och bläcken är slut,
Men ska skriva ut den när vi köpt bläck eller så skriver pappa ut den på jobb! ;D