Och så en ny retusch igen...
En ny retusch jag suttit med ikväll.
Lite smink blev det också. Och så rätade jag upp näsan lite.
Ja inte behöver några modeller sitta i "sminket" före fotografering, inte när du får tag på bilderna
Snyggt! det enda som störde lite var att hon blev lite grönaktig i pannan, jag uppfattar det som grönt men jag kan ha fel, det kan ju kanske vara ett fenomen som kommer fram vid upplägget här!?
haha jo du har rätt, hon ser grön ut i pannan nu. Vet inte varför.
Men jag tycker alltid att bilderna är snyggare innan jag laddar upp dom på nätet. Den är sparad i SRGB innan jag la ut den.
Men jag ska kanske plocka upp och kolla den igen.
Vilken otrolig skillnad det blev Cindy! Du är bara så duktig på det där med retusch oxå :-) Gillar framför allt ögonen som bara lyser upp hela bilden nu!
Pia
Tack Pia 
Nu har jag ändrat lite… hoppas färgen i pannan är bättre :)

Jag gillar retuscheringen. Färger och ljus/skuggor är riktigt bra i bilden. Huden är bra retuscherad. Undrdar dock hur du lägger på strukturen? Om du nu använt en sådan teknik…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Tack Anders…..jo jag lägger bara tillbaka hennes egen struktur efter det att den är rensad från de värsta plupparna. Jag misstänker att du och jag använder samma teknik.

#7 Jo, det är samma teknik, eller iaf samma tankar bakom.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#7 Exakt…..
Ja som vi vet så är ju D&B tekniken snyggast. Men för mig tar det så väldigt lång tid. Jag skulle behöva träna mer på det.
Pelle är ju fantastiskt duktig på den tekniken. Och vore jag lika duktig som han så hade jag kört med D&B
Men nu behärskar jag det inte så bra, men måste ju ändå få till en vettig retusch på nåt sätt. Och då känns det nog som att den här typen passar mig bäst.
Det värsta är när jag får en modell som inte har någon struktur hahaha. Man skulle behöva ha en hel mapp med olika strukturer för just sådana tillfällen *s*
Riktigt snyggt gjort! :D

Du är sjukt duktig! :)
http://taralom.blogg.se - Min blogg
Väldigt vacker :)