minskning av animerad bild
Hej
jag har en animerad annonsbild som jag skulle behöva ha lite mindre
går det på nån enkelt sätt? 
Det går att förminska i Photoshop skulle jag tro, iaf om du har gjort den i Photoshop. men det som kan hända som man får rätta till är att alla "stilarna" (layer style eller vad det nu heter) kan ändras och bli felaktiga. Men om du kommer ihåg hur de ska vara så brukar dte itne vara några problem att rätta till sedan.
Väldigt fina animation förresten, fast jag tycker att den var lite hackig. Jag tycker att den skulle ha blivit ännu finare och framför allt lättare att se på om du hade gjort den lite mjukare i övergångarna.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Det borde funka att bara minska storleken på den som #2 skriver…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
hej o tack för svar
det är inte jag som har gjort det utan företaget "Perfect Fit"
vi skulle sätta in den på vår hemsida, Föreningen Hallandskatten,
men den är för stor
jag har försökt att bara minska den vanligt i photoshop. men då förlorar den sin rörlighet
jag själv kan inte göra animationer alls…har inte försökt:)
#4: Hur och i vilket format sparar du den i när du har förminskat den? Och vilket format är den i nu?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
den är i gif
o jag öppnar den i photshop o då får jag upp en ruta som säger
*det här är en animerad gif-bild. Du kan bara visa en ram. Om du sparar över den här filen kommer du att förlora information.
o jag som inte fattar nåt…svarar OK
sen minskar jag bildstorleken
o sparar som …gif
o då är den inte längre rörlig
Den behöver vara i Pdf fil, för att kunna förminska animerat(har för mig att det var pdf.. )
ok
tack
Tjena Annki!! Jag har ingen aning, men det finns nog någon här som kan hjälpa dig.