RETUSCHUTMANING 3
RETUSCHUTMANING 3
Dax för utmaning nr 3.
Denna gång fick det bli en modell som har något spretigare hår för att spetsa till utmaningen med lite svårare friläggning.
Lycka till, och glöm inte att vara kreativa :)
Regler
1.
Fri redigering av bilden.
Ingen manipulation i form av att lägga till saker i bilden. Dock är kloning tillåten.
Om bilden är ett porträtt eller ett enskilt föremål är det tillåtet att frilägga objektet och byta bakgrund.
Max en bild per deltagare
2.
- Enbart stockbilder får användas som är tillåtna i detta sammanhang.
3.
- Slutdatum för inlämning är freadg 090911 klockan 22.00. Vinnaren i varje omgång utser de tre bilder han/hon gillar bäst. Därefter skapar vinnaren en ny utmaning med en annan bild som löper på i en vecka o s v. Vinnaren presenteras dagen efter.
Här är länk till originalbilden.
Originalbild.
putt

herregud va svårt, jag har ju ingen fantasi!

Ja nu slänger jag in min bild.
Faktum är att när du David la in den här bilden så höll jag på att knäcka mig av skratt……
Hittade du ingen som såg mer hämndlylsten ut än hon? *asg* Hon ser riktigt sur ut…*s*
Hur som helst så har jag gjort lite på den varje dag sedan den blev uppladdad. Och faktum är att jag har haft riktigt kul här *s*
Jag har flera varianter av den här lilla flickan. Men jag slänger in den som jag känner mig mest nöjd med.
Det är alltså bara ploj det här. Jag började med att dra upp mungipan en aning, och även öppnade jag ögonen lite.
Sen plockade jag bort alla vita prickar hon hade i håret…..men när det var klart så kom jag på att jag ville byta frisyr på henne. Så jag målade dit lite nytt hår…….. men hon såg ut som en tant så jag målade nytt.
Nu blev inte håret så bra, alldeles för soft…. men jag låter det ändå vara så här. Det känns inte livsviktigt *s*
Jag skärpte upp färgerna rejält, bara för att få en "knäpp bild"
Och en "knäpp bild" fick jag *s*
När jag började försökte jag även få bort glasögonen. Men jag är så fruktansvärt dålig klonare. Så jag gav upp ganska fort *s*
Här e mitt bidrag :) var tvungen att smudga ut håret lite för att få till det med bakgrunden men det blev okej men det ser lite paintat ut :p tog även bort glasögonen, ändrade ögonfärg, hon fick lite ögon makeup och jag har satt lite mönster på linnet/tröjan hon har :) samt ändrat färger kontraster osv :D
Cindy>> Visst är det en bra bild? :D
Så fort jag såg den så visste jag att det var rätt bild :)
#8 haha ja men den är svår… 
Här kommer mitt bidrag oxå.
Satt och muttrade lite för mig själv när jag försökte plocka bort glasögonen, att nu skulle man haft en större bild att jobba med.
Nu 75-80 lager senare så ser jag i det översta inlägget att det finns en länk till ORIGINALBILDEN 
"* Size: * 2000 x 3008 (6,0 MP), 6.7 '' x 10.0 '' @300 dpi" Nästan dubbla storleken ju. 
Jaja, nästa gång kollar man nog lite noggrannare… 
//Jonas
#10 Men ååååå så synd!!!! Vi lägger alltid en länk till originalet. Så synd att du missade det.
Det funkar inte bra att jobba med små bilder. Men du har ändå gjort ett toppenjobb!!!!
Sista dagen innan tråden stänger, så glöm inte att lämna in ditt bidrag!
Nu har jag knåpat ihopa lite jag också :) Resultatet blev ju inte de bästa men jag är faktiskt nöjd med tanke på de är första gången jag frilägger och retucherad huden. Håret ser ja, lite konstigt ut men de får ni leva med 
Bakgrunds bilden kommer från
http://www.photoxpress.com/Content/sky-animal-fly/4214798
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Tävlingen är låst. Vinnaren utses av David.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom