Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 565 ggr
Cindy-
0

Take her home....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild som jag tillägnar min lilla farmor…….

Hon hamnade på sjukhuset för en vecka sedan. En stroke…

Hon har levt och blivit 96 år. Alltid klarat sig själv, och bott själv fram till nu.

Hon är en ödmjuk och alltid skrattande kvinna som nu ligger i den här sjukhussängen helt oförmögen att göra något.

Hon behöver hjälp med allt…precis allt. Vilket gör att hon mår väldigt dåligt….och enligt läkaren kommer hon aldrig mer kunna klara sig själv. Om hon nu överlever…

Hon ser så liten - ensam och ledsen ut. Och hon kan varken prata eller svälja……även om hon försöker.

Vad jag önskar nu är att hon ska få somna in och slippa allt hon måste utstå.

Jag ville inte att hennes sista dagar skulle bli så här…

Cindy-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi originalet.

Från DA

Emmy
0

Åh Cindy!

Alltid lika fina bilder! :)

Jag kan aldrig slita mig ifrån dina trådar… :]

Du är så himla duktig!

Om alla i världen skulle vara lika bra skulle det ändå alltid märkas när det var du som ritade, för ingen kan rita lika fint som du!

Verkligen synd det där med din farmor! :'(

Jag vet hur det känns, två hästar avlivades förut för mig. :/

Jag stöttar dig iallafall.

//Emmy

Cindy-
0

Tack lilla Emmy, ja det måste varit tufft för dig när hästarna var tvungna att tas bort. Men ibland är det så, livet är inte alltid så som man skulle vilja att det var.

Tack också för dina rara ord om mina bilder. Jag önskar att jag hade ritat bilden. Men det har jag inte gjort. Utan den är manipulerad i photoshop. Färger - kontrast - skuggor - mättnad osv osv i en salig röra *s*

Ibland kommer jag inte ens ihåg hur jag gjort haha.

När det gäller den här bilden så har jag först gjort en enkel retusch. Sen har jag gjort en fusk HDR i flera versioner. Lagt dom olika i rad i lagerpaletten och målat fram effekter från underliggande bilder.

Lite bökigt, men kul Skrattande

heliotropes
0

En stämmningsfull bild till dina tankar. Visst önskar vi alla att när dagen kommer kan det få gå fort.

Eva // medarbetare på Perser

sumpen
0

4#, håller med dig, eller inte att de ska gå fort men inte att det ska göra ont det sista, utan att man ska kunna prata om minnen men nära och kära, berätta saker man inte berättat mm.. jag vill itne att den dagen ska komma då min mor och far.. USch.. klarar itne tänka på det.

*kramar om Cindy hårt* vi här på forumet finns med dig

Cindy-
0

#4 #5

Tack snälla ni, det värmer.

Ja det är svårt. Samtidigt som jag inte vill mista henne så vill jag inte heller att hon ska lida… usch, det är så svårt.

I dag när jag var uppe på sjukhuset så var hon vaken… hon kramade min hand så hårt. Den andra handen är förlamad så den kan hon inte använda.

Hon har svårt för att prata eftersom svalgfunktionen inte fungerar, och tungan rullar i munnen.

Men när jag tittade på henne…så kände jag bara "lilla farmor, du är så söt"……..och jag sa det till henne…

Hon började le med sin sneda mun…….usch…hon är helt klar i huvudet. Men allt har ändå tagits ifrån henne.

Jag vet att hon vill fråga saker, att hon har saker hon vill säga, men hon kan inte.

Jag har märkliga och kluvna känslor inom mig… känslor som gör mig arg emellanåt. Arg över att hon ska behöva ligga sådär.

När jag tänker på det så blir jag så ledsen och jag känner mig så maktlös.

sumpen
0

jag vill inte alls vara elak på något sätt, men mår man så hemskt som i detta exempel då, så borde man får kunna söka dödshjälp.. =( fast hon är ju frisk inomsig och klar och så som du säger =( usch vad jobbigt… du har fått ha henne länge i ditt liv iaf :) de måste man se tillbaka på allt som man har vart med om ihop och. man ska inte tänka negativt och va medlidande =( din farmor har det bra iaf och blir väl omhändertagen av dig och personal =)

Moa-16
0

Vad hemskt & sorgligt! Men det var verkligen en toppen bild.

Emmy
0

Tack för att du stöttar mig Cindy! ;)

Nu ska jag till skolan. :)

//Emmy

Cindy-
0

Ha en bra dag i skolan Emmy Skrattande

Emmy
0

Hemma… ;) För jag gick till skolan igår, och då borde jag ju vara hemma nu… x)

Cindy-
0
AndersT
0

Så småt missat denna…

Tycker det är en bra bild. Håret är som alltid målat bra. Färgerna är åt det kalla hållet och jag vet inte om jag gillar det, men här funkar det riktigt bra. Detaljerna i klänningen blev mycket bättre genom att förstärka färgerna.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
0

Tack Anders..

Jo det är sant att det är kalla färger. Jag satt och exprementerade med färgerna. Provade även varma färger som jag alltid brukar använda. Men just när jag gjorde denna bilden så kändes den här färgen bäst. Jag vet inte varför.