Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 812 ggr
Jossangizmo
0

Kritik; Förkrossad tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är nybörjare på ''bildreglering.ifokus'' och har nästan precis börjat att redigera bilder. Jag har inte photoshop men jag andvänder picnik.com än så länge.

Jag vill ha lite kritik på min bild. Jag är inte så bra på engelska men jag gjorde ett försök på texten^^

AndersT
0

Bilden funkar till den rubriken. Tycker även det är bra att hon är i svartvitt.

Tekniska detaljer: Mer kontrast behövs i ansiktet, jag vill se ögonen. Bilden är lite gtå nu, den behöver mer av svartvitt. Även landskapet går det att öka färgerna i något (men inget måste).

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Jossangizmo
0

#1 okej, tack för kritiken :)

sumpen
0

jag tycker den var fräck jag hade nog försökt att få lite mer oskärpa i bakgrundsbilden så flickan framhävs ännu mer =)

Jossangizmo
0

#3 ja, det ska jag nog prova ;)

Jossangizmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så provade att göra bakgrunden lite suddig. Blev den ''för'' suddig/oskarp? eller behövs det mer…?

sumpen
0

ja de tycker jag blev mkt bra! =)

Jossangizmo
0

okej =)

Jossangizmo
0

Putt =)

TriciaJohansson
0

JAg gillade bilden starkt. Dock är det lite mörkt i ansiktet, men det kanske hör till rubriken?

Cindy-
0

Bilden/temat är bra! Skrattande

Men jag hade gärna sett lite mer kontrast i bilden. Och det gör inget om ansiktet är lite i mörker, men ögonen tycker jag skulle framhävas mer.

Jossangizmo
0

#9 det är meningen att flickan på bilden ska vara mörk (svart/vit)

#10 okej. Men nu är det lite svårt att fixa, men den blev bra i alla fall^^

Cindy-
0

#11 Okey, så du har inte PS filen kvar?

Det är alltid bra att spara en kopia i photoshop format om man behöver gå tillbaka och göra någon ändring Skrattande

Jossangizmo
0

#12 min pappa ska fixa ps till mig. Jag har det inte nu… ;)

Cindy-
0