Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1182 ggr
Majsbecka
0

Hur sparar man i Illustrator?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag suttit här hemma och lekt lite i Illutrator. Men nu när jag ska försöka spara så kan jag bara spara en liten del av de arbete jag har gjort. Det är som en ruta som jag inte vet hur man ska förstora (Se bild). Kan någon snälla hjälpa mig med det här? Jag har ingen aning om hur jag gör…

AndersT
0

Jag kan inte illustrator så bra, men…

Jag tror du måste ha samma mått på bilden du arbetar med som arbetsytan i Illustrator. Nånstans där ligger problemet…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Majsbecka
0

Ordnade till det. Jag pratade med en vän och hon trodde inte att man kunde förstora den där rutan så jag la ihop alla lager, markerade allt och omformade det till den där lilla rutan! :)

AndersT
0

Jo, det handlar om måtten för att få med allt. Det är annorlunda att jobba i Illustrator jämfört med Photoshop och helt bakvänt för mig egentligen, men när man lärt sig en del av det är det också många fördelar, särskilt om man vill jobba med mer designliknande moment…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

WinterPrince
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den lilla rutan är ditt "papper". Så när du ritar så försök hålla dig inom den. Jag brukar oftast rita på A3, men egentligen spelar det ingen roll, då illustrator består av linjer och inte pixlar så kan du förstora och förminska hur mycket du vill utan att kvaliten försämras.

Den där rutan är smidig ibland när man bara vill ha en del av en bild t ex.