Hur kan jag göra bättre?
Hejsan
jag har 2 bilder jag skulle vilja justera bättre och göra Kanon! Helst den första av bilderna. Jag skulle vilja göra kattens ögon helt tilldragande, ljusa och glansiga. Finns det någon som har andra idéer på hur jag kan göra bilderna bättre? =)
Ni har fria händer med bilderna och visa mig hur ni menar och så viadre, jag vill gärna lära mig.

Förutom sedvanliga redigeringar - ljus, kontrast, färg - så skulle jag försöka hitta en beskärning av den nedre bilden som är tuff. Det finns en hel del linjer i bilden, dels har katten former som inbjuder till att beskära på ngt finurligt sätt. Den översta bilden funkar också att beskära annorlunda än vad den är nu
jag skulle nog försöka skippa de bakgrunderna du har och försöka få till något annat också.
Sen förstod jag inte riktigt om du ber om hjälp att redigera eller om tips vad som kan redigeras…!?
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

de skulle jag kunna prova.. =)!
jo alltså bara om du vill göra om någon bild på ditt vis som du skulle gjort å sedan berätta vad du gjort =) med länkar eller något, men så jag lär mig det =)! ex glansiga ögon och ljusare ögon mm =)

#3 Ok. Då är jag med, ska försöka med ngn av bilderna iaf. jag gillar katter :) fast det kommer ta några dagar…
Anders
digitaldarkroom
Jag har gjort följande på den röda katten.
ljus och skuggjusteringar, färgjusteringar, kontrastjusteringar samt skuggat ner bakgrunden lite. Jag tyckte att den gröna soffan lyfte fram hans ögonfärg så lite av den tyckte jag skulle synas. Och jag skar ner den lite. Jag tror att jag fick med allt
När jag retuscherar går det av bara farten
Ett litet tips är att alltid ta fotot på katten när den tittar åt ljuskällan för bästa ögon

oj va duktig du är :D verkligen jättefint! och du tror jag ska kunna hinna ta kort på en liten kissemjau som springer omrking tittar på allt allmänt nyfiken? jag är ganska ovan, men jag sla försöka följa ditt tips :D hur lyckas du göra ögonen så ljusa då? genom att ljusa hela bilden? =)

Beskurit den. Justerad i shadow/highlights. Målat vitt på ett eget lager på ögonen i blandningsläge overlay. Mörkad ner på ett eget lager det som var kvar av bakgrunden efter beskräningen med svart i låg opacitet direkt på bilden.
Jag tyckte det räckte med att justera med shadow/highlights. Blev bra så, såvida man inte vill förstärka mer, men jag blev nöjd med den enkla justeringen.
Anders
digitaldarkroom

Här har jag lekt med bokstäver, mer än justerat själva bilden. har en guide om detta, men måste ha tilsltånd från bildinnehavaren först…
Anders
digitaldarkroom

#8 jag verkligen älskar beskärningen i den bilden! :D Måste ta och prova detta alltså!