Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 751 ggr
heliotropes
0

Blue hair

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom på tanken att placera mej själv på en plats dit jag vill men inte varit. Jag är ju väldigt förtjust i Amerikanska Indianer och deras kultur vad gäller djur och natur. Och så gillar jag ju både skinn, fransar,pärlor och fjädrarGlad 

Medan jag höll på med bilden kom känslan av att ha varit där i verkligheten. lite spökig känsla..

Namnet Blue hair kommer av att jag blev kallad, -tjejen med det blå håret, en gång i min ungdom, pga.blå färgade slingor i håret.Cool

Bakgrunden är hämtad på http://www.photoxpress.com/

Det blev flera varianter gjorda, men jag visar tre….

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
0

Och här en som går lite åt cutout hållet……

heliotropes
0

Och en i sepiaton….

Testa själva att placera er dit ni vill men inte varit..ganska häftig känsla..:)

AndersT
0

Sepiabilden är bäst. Jag tycker effekten funkar bra överlag. Fjädrarna och halsbandet gör sitt till för att skapa indianstämningen över bilden.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

heliotropes
0

#3 Tack! Jag är ju själv förtjust i gamla bilder så sepiatonen är svår att släppaSkrattande Jag funderade ett tag på att få in lite mer "indianteama" som tipi eller fläckig häst eller dylikt, men insåg att det inte behövdes..de finns ju utanför bildenFlört lite får man fantisera självSkrattande

Cindy-
0

Åhh så läckert!!! Jag älskar också indianer…

Jag har fotat några som spelade på torget, och tänker göra nåt med en av bilderna.

Jag har också fått in ett jobb som ska ha indiantema. Superkul!!!

Jag tycker att dina bilder är jättebra…….om jag ska välja någon jag tycker bäst om, så blir det den sista bilden.

Undrar om du inte ska försöka göra den även med lite textur. Alltså kanske försöka att få den att se lite föråldrad ut. jag kan inte släppa tanken på hur det skulle se ut.

Jättekul ide i allafall. Och snyggt!! Du är en mycket snygg och söt sqaw Skrattande

heliotropes
0

Uhg…tack!Skrattande

Kul att du oxå gillar dom..Glad ..Det låter som om du har väldigt roliga jobb framför dej.

Det där med texturer tycker jag är jättesvårt, jag finner aldrig någon som passar riktigt bra..vill du prova? då kan jag skicka dej originalstorleken.Glad

Jag hör ju till dom som trivs bäst bakom kameran, jag är ju faktiskt väldigt blyg, tro´t om du vill, men ibland tuffar man till sig..med tanken -Ähh..vad *f* Skrattande*asg*

Men det här med att placera sig själv i en miljö som man skulle vilja uppleva var väldigt givande..testa!Glad

heliotropes
0

Ok! Här kommer ett försök med "gammel"texturSkrattande 

ps. erbjudandet står kvar åt dej Cindy om du vill testaGlad

Cindy-
0

Ja jag skulle kunna prova :)

heliotropes
0

#8 Den är skickad via ifokus PMGlad

Cindy-
0

Ja men Eva vet du vad..? Den blev liten som ena tesked *asg*

heliotropes
0

#10 *asg*….jag tar väl den här då, men nu vet man att det inte går att ta större format via pmét.Skrattande Hoppas att detta ska fungera iallafall.