Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 713 ggr
Glorious
2009-09-20 10:09
0

Häst manupulation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hav & häst bilden är från www.fotoakuten.se :)

mixade ihop det med lite penslar, ljus kontrast, skärpa osv. :D den e inte helt perfekt, kommer nog fortsätta slipa på den :)) kritik tack? ;)

Cindy-
2009-09-20 20:08
0

Jättesöt bild :) Vad du skulle kunna göra när det gäller vattenreflektionen av hästen, är att du suddar ut hästen närmast vattnet… alltså inte helt. Det bästa är om du använder övertoningen. Jag vet inte vad det heter på engelska om du nu har engelsk version av PS.

Men den finns direkt under suddgummit. :)

Testa och få en fin övergång mellan vattnet och hästen.

AndersT
2009-09-20 20:31
0

Övertoning heter "Gradient" och återfinns vid färghinken om man högerklickar på den…

Bra motiv och fina färger.

Det som kan förbättras är det Cindy pekar på och kanske mer vattenplask omkring hästen. Sedan är bilden lite liten, men kanske inte går att göra ngt åt i detta sammanhanget…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Glorious
2009-09-21 21:31
0

1 # 2 tack för kritik och håller med :) tack för övrigt med :D Bilden är just liten för att det var först tänkt som en design till en sak för min kompis men som övergick till en manip. istället hehe :p

Zabbio
2009-09-24 02:18
0

Jag hade snarare suddat spegelbilden nerifrån och upp, men det beror kanske på vilken känsla du vill ha :) Kanske smetat lite allra närmast benen.

Sen hade jag beskurit en bit underifrån.

MEN…det är en himla häftig manip :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.