Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1316 ggr
Cindy-
2009-09-25 23:53
0

Saknad....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag gick min farmor bort. Efter en månad på sjukhus. Det är en ganska tung dag med sorg och saknad.

Jag har i allafall gjort en bild mitt i allt elände.

Och den vill jag tillägna min farmor.

Alla blommorna på bilden är inte där av en slump. Utan jag kom att tänka på en dikt som min farmor läste för mig när jag var liten.

"I ungdomens glada och soliga vår,

när världen dit tjusar och lockar.

Giv akt på din stig, se til vart du går.

Se till vilka blommor du plockar"

Den är vacker och tänkvärd.

Precis som min farmor var….

Bakgrunden är uppbyggd av massor med olika foton från både Dreamstime och Photoxtocks.

Originalet på flickan kan ses här

Stockbild från Deviantart.

Cindy-
2009-09-25 23:53
0
Cindy-
2009-09-25 23:55
0

Jag vet att bergen och delar av bakgrunden inte ser bra ut. Men jag hade ingen större energi till att sitta och pilla med det.

Så jag hoppas ni har överseende.

Moa-16
2009-09-26 00:15
0

Å, så tråkigt. Men bilden är vacker.

heliotropes
2009-09-26 01:47
0

Åhh! Jag beklagar sorgen!Gråter

Bilden och dikten var väldigt fin!

Eva // medarbetare på Perser

piahs
2009-09-26 10:14
0

Jag beklagar eran stora förkust av en kär människa som hon verkade vara, och älskad av er alla. Det är tungt när nån går bort och tiden när man sörjer kan vara lång. Men när tiden är inne så kan man inte stoppa den utan nu har hon fått frid i sitt hjärta. Väldigt vacker bild du har gjort till henne Cindy. Den visar hur mycket du älskade henne och hur tomt det blir utan henne nu. Men i ditt hjärta finns hon kvar och i ditt inre finns alla de fina minnena som du kan plocka fram en och en och sitta och tänka på henne med ett leende på läpparna.

Kram Pia

Cindy-
2009-09-26 11:10
0

Tack snälla ni. Ja det har varit tufft. Och mycket känsloladdat från och till. Nu är hon borta, och jag behöver inte längre se henne ligga där så hjälplös i sjukhussängen. De sista dagarna var värst…men hela månaden var en pärs.

Tack Nina för den fina bilden.

Lynxx
2009-09-26 14:35
0

Beklagar C!

Har samma på G med pappsen (87) - han lär ju inte överleva vintern. Han ligger f.n. på sjukan, i 14 dgr nu, med rejäl hjärtsvikt, som i sin tur gett stor ansamling av vätska. De har tappat ur årskilliga liter.

Ja e alldeles slut av att fara runt & ordna med saker & ting, besöka honom, möte med hemtjänsten & distriktsköterkan etc.

Precis just som ja ska flytta om ngr dgr dessutom. Så ja ska hinna packa allt fram t dess, mitt i alltihop - kom i säng kl 04:00 i morse. Undrar hur detta ska sluta?

----------

Tack o Lov - så vet ja att de har det bra på 'Andra sidan' - eftersom ja vet att mamma, som redan e där, ser väldigt glad ut & faktiskt har mer självförtroende än hon hade på den här sidan (mycket bus har de för sig åxå) - så ja sörjer inte på samma sätt som andra.

Ja förstår att det låter flummigt för den som inte e medveten om detta - men vem bryr sig? Ja vet - av egen erfarenhet! Men…hur förklarar man ljus & färger för den som e född blind?

Ja upplever de som värre att behöva se deras lidande här - utan att kunna göra ngt åt det!

----------

Ett citat av Deepak Chopra, som beskriver vår existens:

Vi är inte mänskliga varelser som har tillfälliga andliga upplevelser.
Vi är andliga varelser som har tillfälliga mänskliga upplevelser.

---------

Så du kan vara lugn att hon e med dig i forts. åxå C! De har stenkoll på oss må du tro! Flört

Cindy-
2009-09-26 15:28
0

Tack Lynxx. Jodå, jag vet precis vad du pratar om. För mig är det inte det minsta flummigt. Tvärtom.

Och det är ju inte just att hon är borta nu som är jobbigt. Jag är glad att hon slipper lida mer.

Utan det jobbiga var under den här tiden som vi alla kände oss så hjälplösa och mådde dåligt av att se henne lida.

Jag förstår att det är tungt för dig när det gäller din pappa. Sånt här är inget kul alls….

beem
2009-09-26 15:47
0

Jag skickar tröstekram både till dig Cindy och till Lynxx.

Sorg är kärlek som blivit hemlös