Bild som tatuering
**Hej
Min kära mor fyller 50 på fredag och jag ska ge henne pengar till en tatuering, och har bestämt mig för att göra ett kort i photoshop till de.*
Frågan är om det går att göra om en bild i photoshop så att den ser ut som en tatuering? har ni några knep?**
Det här är bilden jag ska göra till en tatuering

Det finns en hel del om photoshop och tatueringar på nätet, men jaghar inte letat efter ngn specifik…leta via google…
det jag personligen trorär att du måste frilägga hästen om inte annat och sedan förvandla bilden till en teckning…
här är en guide om tatuering bland de sidor jagbrukar snurra runt på…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

#1 ja de va lite det som va grejen med det hela, få den att se tecknad, ut, som en tatuering. Den måste inte sättas på en människas kropp utan mer att man ser på ett ungefär hur den kommer se ut som tatuering, men det kanske är svårt att göra de… ska söka på om jag hittar några tutorials, de lär inte bli lätt att hitta och jag är ingen höjdare på engelska photoshops ord. :P
Ett enkelt sätta att göra det:
Gör först bilden först svart /vit. Sen under filter>stilisera >hitta konturer eller hitta konturer i nivå.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag tror du får den allra bästa tatueringen om du ger tatueraren bilden i färg och ev en bild i svart/vitt som du kanske ändrat kontrasten måttligt på. De vet bäst hur man förvandlar en bild till en tatuering, både som tecknad och som naturtrogen! =) Det är ju deras jobb! :D
Hakuna matata!