Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1092 ggr
heliotropes
2009-10-01 18:37
0

Magic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ha gjort halloweenbilden ville jag göra något helt annat :) Montaget är gjort av 4 bilder.

Förgrunden, himmel och trädet är hämtad ifrån http://www.photorack.net/

Hästen är hämtad ifrån http://www.imageafter.com

Håret på hästen är målad. Färgeffekten fick jag till, med  hjälp av adobes moln.:)

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
2009-10-01 18:57
0

Och här en närbild på hästen.

heliotropes
2009-10-01 20:38
0

Och här en utan så mycket färg, själv gillar jag nog denna bäst.:)

Moa-16
2009-10-01 22:33
0

Gillar inte den här bilden så mycketTyst Vet inte riktigt varför. bakrunden är jätte vacker. Kanske är håret på hästen? ser lite konstigt ut på nåt sätt. Vet inte riktigt vad det är. Första bilden är bäst iaf. Tycker jag!

Hannybee
2009-10-01 23:36
0

Jag tror den hade blivit bättre om du tog något mitt emellan färg och svartvitt på den… Hade varit snyggt, jag tycker nämligen att den första varianten blir för färgstark och den andra lite tråkig.

Cindy-
2009-10-02 00:01
0

Åhhh jag älskar den här bilden!!!! Gud vilka härliga färger!! Absolut i min smak!! Skrattande

Jag tycker inte att färgerna är för hårda… tvärtom är det mjuka färger du använt. Och det ger i mina ögon en skön och behaglig bild att se på.

Hästen är fantastiskt vacker, den är som tagen direkt ur en saga.

Jag föredrar den färgade bilden bäst, kanonsöt Skrattande

Det ända minuset jag kan komma på är att hästmanen ser lite utfrätt ut. Detaljerna i själva håret (manen) försvinner tyvärr.

Men i stora hela, en vacker bild.

heliotropes
2009-10-02 00:41
0

Tack för era tycken! Glad Jag kände själv när jag gjorde bilden att antingen gillar man den mycket, annars ratar man den totalt Skrattande

Jag testade och drog ut den med mindre färg ur skrivaren och det var då jag själv kände mer för den utan färg.Glad

#5 Mmmm! Jag "bråkade" ett tag med manen *s* Jag ville ha den mer lysande och gyllende men den envisade sig med att få den utfrätta looken, och så kommer den där gränsen…..nu får det vara nog! *asg*

AndersT
2009-10-02 10:17
0

Jag tillhör dem som ratar den. Jag tycker att hästens man är för…mycket. För övrigt tycker jag bilden funkar med färger och motiv.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Hannybee
2009-10-02 13:07
0

#6 Kan du inte prova att dra ner mättnaden lite på den så man får se? :) Så den är mellan färg och svartvitt…

heliotropes
2009-10-02 16:54
0

Jag har testat det och den blev alldeles för "platt" och tråkigRynkar på näsan Jag brukar göra flera varianter för att se hur bilden blir, det kan bli upp till tio st.Tungan ute*s*.

Men här är en nattvariant som blev lite annorlunda.

Men i grunden är det en bild som är gjort för lite mjukare framtoning, men det är inte alla bilder som blir riktigt som man har tänkt i från början. Det är väl det som är utmaningen, man kan få både negativa och positiva överraskningar.Skrattande

Moa-16
2009-10-02 18:39
0

#9 Den där var ju jätte fin. Manen blir bättre sådär!

Hannybee
2009-10-02 20:59
0

#9 Där har vi den! Helt underbar! Skrattande Jag tycker det blev mycket snyggare så.

piahs
2009-10-02 23:33
0

Tycker alla dina bilder är vackra men den sista du har gjort är magisk vacker! den fastnade jag för totalt! jättesnyggt gjort alltså!

Pia

heliotropes
2009-10-03 19:51
0

Tack!Skrattande

[Julliz93]
2009-10-04 14:30
0

Den senaste "natt-bilden" var helt klart min favorit :D Fint jobbat.

JohannaCullenEnvall
2009-10-04 16:18
0

Bilden är jättesnygg, men på den första bilden är det lite för mycket färger, och manen är lite för.. öhm… sockervadds-aktig, om man säger så. Fast den svartvita var ganska tråkig. Den bästa är nattbilden, tycker jag. Väldigt snygg, verkligen. Men du kanske ska prova att gör manen lite mer naturlig. Manen på nattbilden ser lite död ut.

heliotropes
2009-10-04 17:56
0

Tack!Skrattande Bilden i grunden har lite andra färgförutsättningar än vad jag är van med, den är mattare.