Dek.nu - Kritik
Tjena, tänkte be om lite konstruktiv kritik på min portfolio.
Bakgrunden på sidan suger, det vet jag redan. Så därför undrar jag om någon vet ett bättre/snyggare mönster? Kunde inte hitta något…
Men iallafall, konstruktiv kritik tack!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
hmm var inne och titta på din sida. Och herregud vilka bilder du tar. Du har talang i massor ju. Vilka close up bilder på insekterna. man ser ju varenda litet hårstrå. Så sjukt bra är det. Vad andvänder du för kamera och objektiv ?
Det enda jag har att klaga på är att när man klickar på dina olika grupper så ser man dom fina bilderna under som ändras hela tiden och så vill man ju se dom i stället om du förstår vad jag menar så texten borde inte vara över bilderna utan lite mer vid sidan om tror jag, men det är bara en tanke, men annars en jättefin hemsida som är lätt att överskåda.
Mvh Pia

Sidan funkar bra tycker jag som ett allmänt intryck.
Några saker jag kommer tänka på är
- Tror du ska ha bilder av människor och kanske andra saker också, mer bredd i "sortimentet".
- Bakgrunden - den funkar, men du kan ha ngt mer… tja…klatschigt…mer uttrycksfullt mönster
. Bilderna som rör sig i bakgrunden tycker jag personligen funkar, men kan givetvis funka som inlägg #1 skriver - är nog en smaksak.Eftersom detärdin egen fotovisare/ditt eget album så är det ju unikt fördig och skapar ett eget uttryck.
- Skippa loggan nere till vänster den sabbar bilderna tycker jag…
- Gillar rubriken "Anlita mig"och bilden som dyker upp där :)))
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Tack för kritiken!
Min tanke var att hålla sidan lite enkel, med kontaktinformation synligt och bara ett par bilder som smakprov.
Loggan håller jag med om att den sabbar mycket, men samtidigt känns det tryggare att ha den där, och dessutom är det lite "reklam" också för att folk ska känna igen den.
Sen måste jag verkligen hitta ett bättre bakgrundsmönster, men jag har ingen aning om var det finns bra. googlar man får man tidigt 2000-tal-mönster som ser väldigt oproffsiga ut…
Att jag inte har så brett sortiment beror på att jag bara fotat i drygt ½ år, och har därför inte väldigt mycket att visa upp. Men samtidigt är jag inte säker på om jag vill blanda för mycket, det kanske är bättre att visa upp en viss "stil" så att folk får sig ett intryck… Fast å andra sidan så är det ju inte endast makro-jobb jag söker heller… Det är svårt… Ska tänka på det.
Men som sagt, tack för kritiken! Är det mer så bara säg till.
Medarbetare på foto

Vad tror du om en bakgrund liknande den här…?
Anders
digitaldarkroom
Den ligger ute där nu… Fast den känns lite skrikig kanske, ska prova att trixa lite i PS.
Tack! :)
Medarbetare på foto

jo, du får nog softa ner färgerna en del :) och byta till en annan färg tror jag… jag tänkte mer på mönstret i sig när jag la upp den…
tror någon grön nyans ihop med dina naturbilder kan funkabra…
Anders
digitaldarkroom

Den fröna du har/hade ute är för skarp tycker jag, det ska vara ljusare
Grön variant
Anders
digitaldarkroom
Tack, provade din variant. Tycker circlarna blev lite för skarpa och stora, har blurrat den o ska se om jag kan få dom mindre på något sätt utan att det ser konstigt ut. Färgen gillade jag dock :)
Medarbetare på foto

minska ner storlekenpå den,nu blev den väldigt stor som jagla upp. den första biden Oranga) var 800 bred, den gröna var 1600…minska ochjag tror du slipper blurra till den
Anders
digitaldarkroom

har kollat det blevbättrenär du minskade storleken.
Lite ljusare kanske?
la ettgrönt lager under prickarna och sänkte opaciteten på prickarna på denna bild… mer lik den bilden du hade från början i färgerna
Anders
digitaldarkroom

där någonstans har du det…!
nu sticker den inte ut och snor intrycket…
det är bara ett vanligt mönster jag hittade ute på nätet, skulle gå att göra mycket mer med detmen som bakgrud funkar det hur bra som helst tycker jag…
Anders
digitaldarkroom
yes tycker själv att den ser bra ut :) Men min polare ber mig testa lite olika varianter :P han är inte 100% nöjd… vi får se. Tack för hjälpen!
Medarbetare på foto

din polare har fel ;)
den sista gröna funkar - tills du hittar ngt du är mer nöjd med…
varsågod! det var lika mkt mitt nöje :)
Anders
digitaldarkroom