Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 929 ggr
heliotropes
0

Welcome home

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort ytterligare en bild i lite fusk HDR.Glad

Flickan är tagen ifrån  photoxpress flicka

En av katterna katt

Den andra katten, kransen och ljusen är ifrån http://www.photorack.net/

Bakgrund, håret, rosetten och elden är ifrån http://www.imageafter.com

Den var riktigt rolig att göra, jag kommer nog att göra en till med samma bakgrund, för den miljön älskar jag Glad

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en på bara flickan…

Deklol
0

snyggt ! :)

Cindy-
0

Åhhhhhhhh vilken härlig bild!!!!! Den är helt fantastiskt bra tycker jag. Härlig stämning i bilden. Den ser nästan ut som ett gammalt vykort på stilen.

Stora applåder!!Skrattande

Bullan
0

Oj vilken utveckling du haft de senaste månaderna!!! Denna bild påminner om julstämning för mej. Snygga färger och fina friläggningar.

Snyggt jobbat helt enkeltSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

heliotropes
0

Tack!Skrattande…det är alltid trevligt att få kritik…får man en så här trevlig  så rodnar man ju oxå lite *s*Skrattande

#3 Det har du rätt i, att den blev som ett gammalt vykort, det såg inte jag innan.Glad

#4 Kul att du ser …att mina övningar ger mera färdigheter *s*Skrattande..

MonisN
0

Vilken jättefin bild! Nu blir jag verkligen sugen på att lära mig HDR. Men har ingen aning om hur man börjarObestämd Vad menar du med fusk HDR?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

heliotropes
0

Tack! Glad

Du hade fått en hel del tips i din tråd om HDR, du får börja där.Flört

Här kommer en gammal tråd som kan upplysa dej mer om den riktiga HDRen.

http://bildredigering.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=097933eb-07a9-4dfe-82bd-e8684df7d7b8

MonisN
0

Jo, jag fick tips i tråden, men det känns som HDR har är lite olika användningsområden beroende på vad man ska göra. Först trodde jag man bara fixade bilder med olika exponeringar för att få en balanserad bild. Men sen upptäckte jag att man kan bl a göra såna fina bilder som din, och det är där jag inte fått grepp om tekniken. Tack ska kolla in länkenGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

piahs
0

Otroligt vacker bild du har gjort. Kritik nänä det kommer inte härifrån detta hållet inte… finns ju inget att kritsera bara berömma, för bilden är vansinnigt fint , Du e så himla duktig ju. Avis japp det är jag haha… men det bjuder jag på.

heliotropes
0

hihi! Tack!  för den berömmande och positiva kritiken FlörtSkrattande 

Tips! Du får göra som jag gör, gå igenom stockbilderna och ser du någon bild som du gillar och ser mer i bilden än vad som finns…..pussla och gör den så komplett du vill ha den Skrattande

WinterPrince
0

Håller med #4 om att det känns lite julstämning över bilden. Med en röd klänning på flickan och lite röda bär eller något i kransen på väggen så hade det varit klockrent.

Åh, nu blev jag jul-sugen, måste leta julklappar!

heliotropes
0

#11 Visst blir man lite jul sugen, jag har tänk att göra om den till en mera julbild lite längre fram.Skrattande Nu fick den bli en gammal höst utan halloween som vi inte hade förr, kanske det kommer en i alla årstider.