Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettwip-work-in-progress
Läst 1221 ggr
AndersT
2009-10-13 15:23
0

Kritik....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med denna bild. Får inte till den riktigt tykcer jag. Dels ser fåglarna lite platta ut. dels är det ena fönstret inte helt bra…

Tyck gärna till om bilden och säg vad som funkar respektive inte funkar…

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

heliotropes
2009-10-13 16:52
0

Kanske varje fönster skulle ligga på en lågt snett vinklad kubform. sett lite i sidled. Eller "bara lyfta" upp det med skuggors hjälp. Fönsteret som går inåt tyckte jag bättre om då man såg mer att det var öppet, Men det andra kanske går att få se mer öppet ut med lite uppljusning på de rätta ställerna.

Fåglarna kanske skulle göras större och färre och med skuggor efter de mindre som ligger ansiktet närmast. 

Bilden tycker jag fungerar i övrigt, det är nog inte så mycket som "måste" till innan den känns helt ok.Glad då blir det som när sista spiken blir inslagen…-Där satt den.:)

Eva // medarbetare på Perser

Cindy-
2009-10-13 21:15
0

Men gud vad svårt…

Om jag hade gjort bilden så tror jag att jag hade gjort något bakom fönstrena… alltså inte haft samma färg som själva huden, utan att det liksom funnits nåt djup bakom fönstret….nåt skumt läskigt hål kanske *asg*

Sen känns det högra fönstret lite för stort på nåt sätt. Det är nog pga vinkeln på ansiktet.

Jag vet inte, det är lite svårt. Fåglarna ser platta ut precis som du säger. Skuggor och highlights brukar avhjälpa det.

Men jag älskar idén och jag hoppas verkligen att du får till det så att du blir nöjd med den. Skrattande