Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 2792 ggr
Moalinn
0

färga håret SVART

jag behöver hjälp med att färga håret svart i Photoshop elments 6.0.
Jag har försökt på det sättet jag vet men jag har märkt att det blir grått. Och jag har prövat allt jag har hittat men troligen inte just det som gör att håret blir svart :P

Någon som kan säga hur man gör på ett bra sätt? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Putt Oskyldig

Medarbetare på Djurfoto

Cindy-
1

Berätta hur du gör? Varför blir det grått?

Vad är det för hårfärg original?

Moalinn
0

Jag använder mig utav det jag gör när jag färgar svart vitt.. Alltså har pensel sedan ändrar läge till färg. Och väljer färg. Det brukar gå bra, men vissa färger fungerar inte. Finns det något annat sätt att göra det på? :P

Original färgen är ju olika. men i detta fallet är det mörk blont.

Medarbetare på Djurfoto

Cindy-
0

Om du markerar håret och sedan väljer tex Nyans-Mättnad, eller något annat färgverktyg så kan du ändra färg.

Det är lite pillrigt eftersom det är svårt att markera alla hårstrån. Ja det är omöjligt helt enkelt.

själv brukar jag ju rita eget hår och då är det lätt att byta färg eftersom jag bara markerar det jag har ritat.

men här blir det ju annorlunda.

Om håret är väldigt ljust så hade jag nog inte gett mig på att färga det svart. Men du får göra ett försök.

Jag vet ju inte hur håret på originalet ser ut heller så det är svårt att säga hur jag hade gjort.

Moalinn
0

vad hittar man nyans-mättnad?

Medarbetare på Djurfoto

Cindy-
0

Ja jag vet inte, jag har photoshop. Så hur element funkar har jag ingen aning om.

Men du måste väl ha något verktyg som du kan använda när du byter färg. Nåt justeringslager kanske?

Moalinn
0

Aha, okej.

asså, jag vet inte. och alla som har elments vill inte hjälpa mig. Så jag vet inte hur jag ska göra.

Medarbetare på Djurfoto

AndersT
0

nyans mättnad finns under "Bild/Justering" (tror jag det heter iaf…)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

AndersT
0

jag har förskt klura ut hur man kan göra, men det är svårt att göra håret svart. det borde gå på nåt sätt…

jag får det också grått och har försökt på olika sätt att få till det svart, men alla nyanser går då förlorade. antagligen behövs det en process i flera steg när det gäller just svart och det krävs en del experimenterande

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Moalinn
0

okej, får försöka att leta igenom hela ps någon dag och se vad jag kan hitta.

Medarbetare på Djurfoto