Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-elements
Läst 1012 ggr
Micky
0

Göra planch hur?

Jag tänkte göra en planch till min mamma våra hundar och har redigerat bilder och lite sånt men sen vet jag inte hur jag ska komma längre. Jag har något gammalt photoshop, elements 4.0 (som jag knappt vet hur det fungerar*lol*) Så kan någon hjälpa mig med hur man gör? Sen har jag ingen koll på storlek varken på foto eller planch eller hur jag får ut planchen när jag är klar? Jag är väldigt lost på datorer så behöver riktigt tydlig hjälp:P

Cindy-
0

Hur stor är bilden som du jobbar med i pixlar och upplösning?

Är du färdig med själva redigeringen av bilden? Jag förstod inte det riktigt.

Om du är färdig och har fixat den storlek du ska ha så är det faktiskt bara att skicka iväg den för print.

Jag brukar använda mig av www.crimson.se där laddar du upp din bild via nätet. Och får hem den i brevlådan.

Cindy-
0

Det här kan kanske vara en bra länk för dig…….kolla in textguider och annat här inne så ska du se att du snart behärskar ditt program Skrattande

Bildbehandla

Micky
0

Jag hade egentligen tänkt ha flera bilder och svart "bakom" men vet inte hur jag får "bakgrunden"

Cindy-
0

Men börja med det svarta då. Alltså välj Nytt och svart färg.

Sen drar du dit bilderna på den. Kan du inte göra så istället?

Zabbio
0

Sen kan du leka med''stilar'' och lägga tex en vit ram runt varje bild. Trotr att det funkar i elements, bara dubbelklicka på lagret i lagerpalleten, långt till höger :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Micky
0

Okej tack ska testa:) (jag vet jag har ingen koll:P)

Micky
0

Klar:) Tack för hjälpen!