Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-nybörjare
Läst 1794 ggr
Mariaairam
0

Retuscheringsförsök :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har testat mig på att retuschera några bilder efter att jag hittat en länk här på iFokus till en guide jag tyckte var bra :)

Så vad tycker ni om mina försök? :) Vill gärna veta om det är ngnting jag kan göra bättre också..

Den här bilden är före :)

Mariaairam
0

Efter :)

Mariaairam
0

Och en till :) Före

Mariaairam
0

Efter..

cathie
0

Tyvärr så ser dom väldigt redigerade ut… Försök att redigera dom utan att det syns :)

// Cathie @ www.cathie.se

DavidG
0

för ett mer realistiskt resultat så kan du testa att följa artikeln om dodge & burn som jag skrivit. den ligger på förstasidan.

Moa-16
0

Svårt att lyckas till 100% första gången. Tycker att det är bra för att vara första gången.

Cindy-
0

Håller med Moa här. Jag tycker också att det är ett jättebra försök.

Det jag känner spontant är att huden känns lite plastig. Och tänderna lite för vita och lysande. Men jag vet hur svårt det är med retuscher så det är bara att testa sig fram med lite olika tekniker.

Tillslut hittar man en mellanväg som känns bra Skrattande

I allafall en mycket bra förstagångs retusch!! Skrattande

cathie
0

Det är klart det är bra för att vara första gången :)  Men hon frågade ju om nått kunde bli bättre :)

Mariaairam
0

# 5 Okej, tack det ska jag testa :)

Tack så mycket Moa och Cindy :) Och du har rätt, huden är lite plastig ska öva öva öva ;) och kanske hitta ngt bättre sätt att gå till väga ;)

# 8 Ja, precis :)

Cindy-
0

#9 Ja öva är det ända man kan göra.

Här är en av våra länkar. Där hittar du säkert något nyttigt. Finns även hudretusch där.

Tutorialer

Mariaairam
0

Tack Cindy :)

Mariaairam
0

Såg nu att det faktiskt är en utav de guiderna jag har föjlt, den av Zpookey :P Dock inte till punkt och pricka ;)

WinterPrince
0

Jag använder mig också av Zpookeys guide.. den är kanon! Man lär sig efter ett tag hur man ska justera de olika filterna.

Här är en av minna redigeringar

Mariaairam
0

Visst är den ;) Lätt att följa!
Precis, jag får öva lite mera :)

Jättefint! Fast syns ju att den är redigerad, åtminstone när man ser båda brevid varandra :P Men den är ju inte ett dugg plastig! :)

WinterPrince
0

Sista steget är viktigt för att få struktur i huden har jag märkt…

Cindy-
0

#14 Ja nog syns det alltid att man retuscherat en bild när man har förebilden att titta på också.

Och meningen är ju att det ska synas en förbättring. Kruxet är att fortfarande se till så att modellen ser naturlig ut. Att modellen har struktur och att strukturen ser naturlig ut.

cathie
0

#16 det är det som är det svåra, att returschera så naturligt som möjligt, så man inte ser att man faktiskt har returcherat :)

Mariaairam
0

#16 Ja, det gör det ju såklart :)

Cindy-
0

#17 Usch jag vet haha…

Tislan
0

WinterPrince vilket program använder du? Jag letar efter ett nytt att "uppdatera mig med2 använder Photoshop elements 5.0 finns detta på det månotr? Hittar man det på filter eller vad :)?

WinterPrince
0

Jag använder Photoshop CS3, kan inget om de tidigare versionerna, men kolla om du har filtrena Noise, Gaussian Blur och Emboss så borde det funka. Penslen har du nog garanterat.

Tislan
0

Okey vad kostar CS3? :) Lr kan man ladda ner det på någe vis?

Cindy-
0

Photoshop är inget gratisprogram. Däremot kan man ladda ner en Free Trial på en månad.

Photoshop Element 8

Photoshop