Ge mig Kritik?
Hej!
Har inte hållt på med Photoshop länge men häromkvällen gjorde jag ett försök på att göra en tjej "Demon" aktig eller vad man ska säga..
Jag använde mig av dessa bilder:
http://images.ientrymail.com/photoshoppoint/demonlady/predemonlady-large.jpg
http://images.ientrymail.com/photoshoppoint/demonlady/rustymetal-large.jpg
Och resultatet blev bilden jag bifogad..

Ganska bra jobb. Du har fått till det mesta bra, förutom på kläderna. Bilden funkar annars väl :). Plus för ögonen och tänderna, detaljer som ökar kvaliten på arbetet
kanske du har lagt på texturen som den är och inte tagit hänsyn till olika färger/kontraster ibilden. Om så: Dela upp bilden och arbeta med kläderna för sig…
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#1: Tackar tackar, :) De ska jag tänka på nästa gång.. :P
Påminner om min förra fru - kan bara inte sätta tummen på vad…hmm? Näe - skojar bara….har inte haf ngn fru.
--------
Jacket i pannan & ansiktet e så suddigt jämfört med de övriga sprickorna.
/L
Som illusionistisk nybörjare, tycker jag att du har lyckats mycket, mycket bra. Instämmer med inlägg #1 om klänningen. Många som sysslar med texturer ser dock några småsaker till. Men dessa tenderar oftast att bli perfektionister…
Det finns en serie DVD-skivor som heter Photoshop Top Secrets (4 st + 1 bonusskiva) med massor av tips. Din bild påminner om en av dessa avsnitt kallat "Stone Portrait", och att jämföras med det är väl inte så dumt?
Dock, skillnaden mellan en stenstods sprickor och i ditt fall, en levande varelse gör att vissa sprickor känns overkliga. t. ex den från munnen över näsan och mot vänster, eller det mönster av sprickor som finns på modellens arm till höger där man kan se 3 mönster som tankemässigt kan förbindas mellan över- och underarmens insida. Förslag - vid dessa punkter kan man bryta av och ändra riktning på dessa sprickor och därigenom störa tankebindningen. Andra sprickor går att retuchera bort eller att få dem att avklinga på naturligt sätt. Allt för att skapa illusionen av att sprickorna är ådror.
Du har för att vara nybörjare skapat djäkligt bra.
Keep up a very good work!