Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikett: photoshop-verktygspaletten
Läst 1338 ggr
BlueBunny
0

Lägga till nya teckansnitt i PS CS3?

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denna frågan men; Hur installerar man nya typsnitt till PS CS3?

Testade att gå in på "Kontrollpanelen" "Utseende och anpassning" och sen "Teckensnitt" och sedan dra de nya teckensnitten till mappen men det funkade inte. Hur ska jag göra?

beem
0

Jag har PSE  och  windows  och gör så här:

Start  - Kör - skriv in på raden  "fonts"

Nu kommer du in i mappen med alla fonter

Lägg in de nya fonterna där. Om det är zippade filer måste du öppna dem först.

Ofta när man lägegr till något nytt i Photoshop ska programmet inte vara öppet. När allt är klart öppnar du Photoshop. Då ska du se de nya fonterna.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

BlueBunny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag öppnar zippade filer kommer ett program upp som jag inte förstår alls(bifogar en bild så du själv ser hur det ser ut) :S

beem
0

Jag har inte samma som du har. Jag hae izarc. Där högerklickar jag och kan välja "packa upp här" då packas filen upp direkt.

Har du provat att markera länken…göra den bl och sen gå dit upp och välja Öppna.

Sorgen är kärlekens pris

BlueBunny
0

då kommer det bara upp så att jag kan välja på andra filer som jag vill lägga till eller ngt :S

beem
0

OK

Om du högerklickar på zip-filen --- alltså inte inne  i programmet i den första bilden.

Om du ha rzip-filen på skrivbordet  så prova högerklicka där ----har du inget där som du kan välja "packa upp här" eller något liknande

Sorgen är kärlekens pris

beem
0

Jag hittade detta….kanske det kan vara till hjälp

Klicka här

Sorgen är kärlekens pris

WinterPrince
0

Tryck på Extract file(s) då borde du får upp en ruta att välja vart du vill spara filen.

Kom ihåg vart du sparat den och gå sen in i den mappen. Högerklicka på filen och välj installera. Godkänn om du får en förfrågan.

Vips så finns teckensnittet i alla program.

BlueBunny
0

#7 JAHA! Nu fattar jag! =) Det funkade tack så himla mycket! :D