Har du idétorka?
Man vill skapa och göra något, det "kliar i fingrarna", hur gör ni när idétorka finns? Berätta!
Här kommer lite av mina tips.
Jag kan gå igenom stockbilder och jag sparar endel som jag gillar (jag noterar alltid vart jag har sparat den ifrån, om det inte framgår i "namnet") och ser möjligheter med, men jag kanske inte vet just då vad bilden ska kunna användas i/till vad.
Medan jag går igenom stockbilderna kan jag även få en överblick i utbudet av bilder.
Jag tänker även i teaman, filmteama, vattenteama, sagoteama mm.
Ibland går jag genom mina sparade bilder och jag kan då se en bild som jag binder samman med ett teama, sedan är jag igång med en bild *s*
Ibland hittar jag bilder som är i dålig kvalité men bilden i sig kan vara charmig, dessa bilder blir en utmaning, till att få bättre, man får ju även en bra träning med dessa bilder, tex. bortkloning av utfrättheter mm.
Ja när jag får idétorka så blir jag väldigt frusterad.
Men jag brukar låta det vara…. sätter mig och leker lite lätt med några av mina egna bilder. Bara på skoj.
Eller testar någon tutorial som ser kul ut.
Ja jag pysslar med lite av varje. Och så småningom kommer ideerna och inspirationen tillbaka.
Tack och lov… 

Ja, vid akut idétorka - då kollar jag på film eller läser en bok, efter det spanar jag på sxc.hu och bland mina stock-favoriter på deviantArt efter nått lämpligt att leka med. Att lyssna på musik medan man leker i Ps hjjälper också att få de kreativa flödet att lossna - rekommenderas varmt!

Glömt denna tråd :)
Det som inspirerar mig mest är väl egna tankar och ideer. Sen är film, böcker, musik, andras bilder/verk. Ofta får jag en ide också när jag ser en bild, en tanke om att "denna bild" vill jag göra något med.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom