Öppna bilder - tar 8 sek?
Japp, har precis varit på LAN, och därefter tar det nu minst 8 sekunder för min dator att öppna en Bild, Film, eller textfil. Det tar också ungefär lika lång tid att kopiera/deleta en fil. Startar jag ett spel eller ett program går det hur bra som helst, och när väl "Visningsprogram för bilder och fax" är igång går det hur bra som helst att bläddra
Jag har googlat runder som en idiot, och hittade lite vettiga anledningar, som t ex att det kan vara en död nätverksanslutning som har buggat. Har dock ingen aning om hur man tar bort den(?).
Det jag har provat: Virusscan. Defragmentering. Systemåterställning. Lägga över bilderna på en annan disk. Installera ett annat bildvsisningsprogram. Slutat dela ut en massa filer.
Och antagligen en jävla massa mer skit. E jävligt trött på detta nu, nån som har vatt med om detta förr eller har en lösning? (Nej jag tänker inte formatera)!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Dom inne på Datorn.ifokus kanske kan hjälpa dig.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
gjorde en tråd där också.
Har gjort ett par tester:
Starta datorn i felsäkert läge (utan nätverk) - Allting fungerar perfekt! Starta datorn i felsäkert läge (med nätverk) - Problem. Systemåterställning - Problem. Starta datorn utan nätverkskabel i - Allting fungerar perfekt! Starta datorn utan nätverkskabel och sedan sätta i nätverkskabeln - Problem.
Så, det är uppenbarligen något skit som spökar med någon bruten länk eller liknande till en lokal nätverksplats jag använde på lanet.
Hur får man bort alla nätverksplatser? Och alla lokala uppkopplingar?
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto