Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1659 ggr
Cindy-
2009-12-01 01:03
0

Ny manip :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja här kommer en ny manipulation.

Jag gillar den här modellen. Jag har använt hennes bilder många gånger.

När jag började med detta så var hon bland de första jag använde foto från. Men den gången tog jag bort allt hennes hår…klonade :)

Och denna gången fick hon istället massor med hår :) Lila hår Skrattande

Cindy-
2009-12-01 01:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi originalbildern. Alltså från Deviantart.

heliotropes
2009-12-01 03:40
0

Den var härlig både i färger och upplägget, jag tycker det blev snyggt med de dalande fjädrarna.

Eva // medarbetare på Perser

AndersT
2009-12-01 21:55
0

Färgerna är super tycker jag. Funderar på vad du använder för teknik? Det påminner om en del jag sett och jag håller på att fundera över…

Eller är det så att du har målat?

Det är också ett bra arbete med friläggning och bakgrunden, passar fantastiskt väl i sammanhanget

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
2009-12-01 23:00
0

Tack ska ni ha båda två Skrattande

Ja Anders, det är så kul det här med färger. Och jag har ju alltid i stort sett kört min färgskala.

Men det här är nåt nytt jag provat på, och jag gillar det.

Egentligen är det ingen speciell teknik alls, utan jag drar i samma spakar som innan, men åt andra håll *s*

Bilden jag gjorde med flickan på skridskor har jag gjort likadan.

Jag gör alltså själva bilden i blåa toner… det är rätt snyggt det också. Men om du sen tar färgbalansen och drar lite åt det röda hållet. Ja då får du det här. Lätt som en plätt Skrattande

LeoL
2009-12-01 23:04
0

det har jag också funderat efter …

alla Cindys bilder är super  :)

- och det liknar som om hon har använda sig av " digital painting " teknik  ? Men ändå inte … är det så sant att hon lägger så mycke tid på att redigerar en bild?

och att hon kan få sin modell och andra föremål att smällta tillsamma med bakgrunden så bra ?

AndersT
2009-12-01 23:10
0

Tack för svar!

Det är med andra ord inte så svårt när man väl vet vad man ska göra :)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Cindy-
2009-12-01 23:22
0

Jodå, visst målar jag ibland. Eller nästan alltid faktiskt. Men det jag målar är håret på modellen. Ibland kan jag även måla andra detaljer.

Men jag har också manips som jag inte målat alls.

Att få modell och objekt att  smälta in i bakgrunden är inte så svårt när man väl förstått vad man måste tänka på.

Man ser med ögat när det inte är bra…….eller inte känns bra.

Ibland har jag haft svårt att få till det. Man tar ju olika stockbilder och jobbar med. Alla stockbilder är olika i kontrast - ljus osv. Så man får jobba med varje enskilt objekt för att få det att smälta in.

Och visst är det sant att jag lägger ner många timmar på en bild. Bilden i denna tråden tex tog en och en halv dag att få färdig. Bara håret tar ett tag att måla. Så nog springer tiden iväg alltid.

Nej du Anders, det behöver inte vara svårt och krångligt. Jag var trött på mina vanliga färgtoner jag alltid brukar använda. Och kände för nåt annat. Min grej var egentligen att då göra en blå bild…….när jag var färdig började jag dra i färbalansen, och fick då denna härliga färg……liten blandning av blå och lila.

Så svårare än så är det inte Skrattande

heliotropes
2009-12-01 23:49
0

Visst är det roligt med spakarna!!Skrattande helst när vola! känslan kommer*s*

Cindy-
2009-12-02 00:25
0

#8 Ja jag är lite colour-holic LOL

Jag älskar färger, och får jag inte till färgen så blir jag tokig!!! Skrikandes

heliotropes
2009-12-02 00:54
0

Skrattande och nära papperskorgen kan det vara..

Cindy-
2009-12-02 01:59
0

#10 haha jo det är sant. Men jag är så hemskt envis så jag kan offra många timmar för att komma i hamn.

Men det har hänt att jag aldrig får till det också. Och då blir jag riktigt besviken.

Du anar inte hur många påbörjade bilder jag har som aldrig blev färdiga för att jag kände att det bara blev skit helt enkelt.

Men jag har inte slängt dom haha.

Nån gång kanske jag kan fortsätta med dom, men göra det på ett annat sätt.

heliotropes
2009-12-02 02:30
0

Jag börjar själv få lite "ouppklarade" bilder liggande *s* När idén kom var den bra…sedan blev den tråkigObestämd 

Sidan som jag nämde om har lite udda bilder som rör om lite i fantasin, sidorna med mer proffsiga stockbilder ger inte samma "kick" , bilderna där är oftast så rena och fina i sig, men ibland vill man ju ha något speciellt då är dom bra.Glad

Cindy-
2009-12-02 10:32
0

#12 Jo det har du rätt i. Det är därför jag ofta använder stockbilder från DA. Även om inte kvaliten är så bra där, så kan man hitta bättre stockar många gånger.