Färgval
Jag har gjort en planch till vår Säsongspremiär men kan inte bestämma mig vilken färg jag ska ha. Det gäller ju att plancher sticker ut och syns bland alla andra.
Vilken föredrar ni?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag gillar nr 2 bäst den lila, var den första färgen mitt öga fastnade för :-)
Jag tycker också att den ska passa ihop lite med ändamålet.
Hade det varit någon premiär till jul hade jag valt den röda.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Tack Lynxx! Jag var inte riktigt nöjd med färgerna i någon av mina, men fastnade för den turkosa i variabler #2. (dvs inlägg #3)
Ska genast försöka få till en sådan.
Mvh Emelie & Jack
Såhär blev det tillslut. Nu kan jag känna mig nöjd.
Mvh Emelie & Jack
Jättesnygg
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Åh Lynxx vad fin mittenbilden blev! Hur gjorde du det där?
Jag har ju till januari på mig så kan ju experimentera en stund till…
Mvh Emelie & Jack
Ja…asså - nu e ju detta en statshemlighet sörrö - men…om du inte skvallrar f ngn annan….
---------
Så i #1 anv ja Nyans/Mättnad för att ändra den ''mossgröna'' i originalet (h) - t klargrön (v).
Sedan testade ja med att göra en kopparfärgad övertoning i ett nytt lager & testade alla blandningslägen i det lagret - det var ''Differens'' som gav detta resultat (bild#2). Men….då blev ju det nedre h hörnet mörkt.
Så jag öppnade ett nytt lager - valde ''Täcka över'' i blandningslägena & målade med vitt med pensel i väldigt låg Opacitet över de ställen som var mörka & dubblicerade sedan det lagret för att få tillräcklig täckning i de mörkaste delarna & ändrade Opacitet för det lagret tills det blev som det var tänkt (bild #3). Det är väldigt slarvigt gjort av moi - men de e ju inte ngt utställningsex.
--------
Nu kan du ju göra ett kopparlager som går fr mörkbrunt/ljusare/mörkare så kanske det blir lite ljusare i högra hörnet redan i det lagret.
Du har ju texten i ett eget lager - så då kan du ju fixa färgena bättre.
---------
''Förmågan att tänka annorlunda idag än igår, skiljer den vise från den envise''. 
/L
Jag ska göra ett försök till…
Mvh Emelie & Jack