Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 796 ggr
beem
0

Adobes hemsia

Är det någon fler än jag som ha problem med Adobes hemsida. Det går ju inte komma in där och om man någon gång kommer in hänger sig sidan.

Jag har inte det problemet på någon annan hemsida.

Vad kan det bero på ?

Jag använder IE 7

Sorg är kärlek som blivit hemlös

AndersT
0

Ska inte vara några problem… jag kommer in där

http://www.adobe.com/se/

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

beem
0

Men så underligt. Jag får upp hemsidan men sen är det stopp. Jag brukar gå in på deras hemsida och leta brushes  shapes, styles. Jag har haft detta problem nu i flera veckor. Jag kommer inte in.

beem
0

Jag har testat om och om igen. Kan det finnas någon inställning i min dator / virusprogram /brandvägg ….eller annat……som spärrar av någon anledning.

Kanske det är fel avd. att fråga här….borde kanske ha varit i DatoriFokus…..men jag tänkte att det säkert är många här som har nogon kontakt med Adobes hemsida.

Cindy-
0

Jag provade att klicka mig runt på sidan och det funkade här hos mig i allafall.

Lynxx
0

De funkar utmärkt för mig åxå, men ja anv ju Firefox Flört - kanske e ngn inställn i E7 som hindrar. Ja har E8 & den funakr åxå (men jag har ''skyddat läge'' avbockat under säkerhetsfliken - om de nu spelar ngn roll?)

Ladda hem Firefox el. Opera 10.00 for Win - du kan ju anv ngn av dem till Adobes sidor & E7 till allt annat.

/L

Cindy-
0

Jag har både Firefox och Explorer. Och jag har skyddat läge PÅ.

Men det funkar för mig.

NettanLindholm
0

det funkar för mig också. har E8 :)

beem
0

Jag hade en gång i tiden IE 8 men det fungerade så dåligt på vissa hemsidor. Detta var tydligen ett känt problem läste jag. Så jag avinstallerade 8:an och återgick till 7……men det är ett bra tag sen.

Det är ju så konstigt att det bara är Adobe' s hemsida som spökar.

Jag har kollat i mina inställningar om det kan vara något där men jag ser inget som är underligt.

Skulle det kunna vara Avast - virusprogrammet ?

Cindy-
0

Vet inte, men det verkar ju också lite konstigt om Avast skulle göra så att Adobes sida inte funkar.

Men man vet ju aldrig.

beem
0

Min tanke var att det kanske finns något i Avast som bedömmer Adobes sida som skum och därför stoppar mig för inloggning. Jag tror inte riktigt på det själv men fattar inte varför jag har detta problem.

Cindy-
0

Ja jag håller med dig, visst verkar det konstigt.

Hoppas verkligen du kan komma på vad det kan vara. Frågan är bara hur man ska gå tillväga…

beem
0

Problemet kvarstår.

Jag puttar upp min fråga igen i hopp om att någon kan komma med ett tips.

Jag får alltså upp hemsidan men sen är det stopp.

beem
0

Jag har nu googlat på engelska och ser mängder med frågor om samma problem men tyvärr hittar jag inga svar.

beem
0

Testade nu att komma in på Adobes hemsida på vår bärbara (nääää jag hade inte testat det förutFörvånad

Där  kommer  jag in direkt utan problem. Men jag önskar fortfarande att någon kunde komma på vad det beror på.

Trevlöig Lucia till er alla.

beem
0

Jag har ny laddat ner Firefox och det funkar klockrent nu när jag ska öppna Adobes hemsida.

Jag kommer att ha kvar IE 8 som jag är van med.

Ville bara tal om det om någon annan har samma problem.