Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettfotomanipulation
Läst 1102 ggr
heliotropes
2009-12-16 04:24
0

Dreamers

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade på två drömmare som jag plockade ihop till en "lämplig miljö"Skrattande

modell

lejon

änder

båt m. bryggan

Jag har använt mej av två bakgrundsbilder ifrån http://www.adigitaldreamer.com/gallery/index.php

och de små flygande fåglarna är ifrån http://www.photorack.net/

De röda näckrosorna är ifrån egna bilder.

Så jag har använt mej av åtta bilder.Glad

Eva // medarbetare på Perser

heliotropes
2009-12-16 04:28
0

Och här kommer en närbild på modellen.

Cindy-
2009-12-16 14:35
0

Åhh vilken söt bild!!!! Så gött dom har det där Skrattande

Men det känns som att flickan och lejonet är lite förstora.

Man vill ju inte heller göra dom för små, så att förstora bakgrunden lite vore kanske det bästa.

heliotropes
2009-12-16 17:48
0

Tack! Det är väl dit man drömmer sig själv just nu Cool

Här hemma ligger det över en dm snö och kallt.Tungan ute

Intressant att vi uppfattar perspektiven lite olika Skrattande Jag själv tycker att bilden fungerar i perspektivet då bilden har ett djup.

Det skulle vara roligt att höra hur ni andra på ifokus tycker ??……..

Cindy-
2009-12-16 20:00
0

Ja men det är hääääääärligt!!! Vi har fått mycket snö här, och jag njuter!! haha…

Det håller 5-6 grader kallt, så jag hoppas att det kommer att ligga kvar.

Jo det är olika hur vi ser en bild.

Men om jag kikar på tex lejonet, så känns huvudet för stort i jämförelse med båten han ligger i….

Och samma sak om jag tittar på flickan…. alltså känns båten lite för liten för mig,  ihop med flickan och lejonet.

heliotropes
2009-12-16 20:31
0

#4 Okej! lite ljusare blir det ju iallafallSkrattande De säger ju att kylan kommer att hålla sig över julen i de största delarna av Sverige.

Jag har sett ett annat fel med pespektivet som jag håller på att rätta till, jag förlänger aktern på båten…det blir en väldigt stor skillnadSkrattande

heliotropes
2009-12-16 22:31
0

Nu har jag varit båtsnickare och justerat akternSkrattande…bättre???

piahs
2009-12-16 23:40
0

ooo underbar bild ju!  så många fina detaljer och saker i bilden gör att man bara tittar o tittar och hittar nya kul saker. Första eller den sista ja inte vet jag! tycker dom är lika fina , Jättebra gjort :-)

Cindy-
2009-12-17 15:02
0

Det ser absolut bättre ut!!! Supersöt bild Skrattande

sisela
2009-12-18 14:27
0

Så söt bild :)

Det är nåt med perspektivet som inte stämmer ändå. Horisonten ligger lite för högt i förhållande till hur nära vattenytan man ser flickan och båten. Om det ska stämma borde man se båten och flickan mer ovanifrån, eller lägga horisonten lägre. Det kan ju vara knepigt att ändra på eftersom det har med grundbilderna att göra. Tänkte bara jag skulle nämna det ändå.

heliotropes
2009-12-18 17:58
0

Tack!Glad

#9 Jag har oxå tyckt att bakgrunden kanske skulle ha flyttats ner, men då skulle så mycket av vattnet och "effekten" försvinna.

Men så slog mej tanken….illusion *s*Skrattande den kan lura ögatFlört en fullmåne är ju ett typexempel på att kunna vara "illusionär", när man är ute och kör bil tex. så kan man ena stunden se månen som en "plutt" och efter en kurva så är månen gigantisk, ganska häftigt….

sisela
2009-12-19 00:44
0

#10 precis Glad

Det skulle inte bli så bra att gömma allt fint vatten bakom tjejen.

Allt måste ju inte stämma helt naturtroget och kanske blir det ibland en extra speciell stämning av att nåt är lite "off".

Illusion är bästSkrattande