Videoguider på JTube
Har precis öppnat en ny sida på min blogg - JgraphSpace - som kommer att innehålla kortare och längre videoguider om Tips&Trix i Photoshop.
Istället för att jag ska försöka beskriva detta i ett inlägg så lägger jag in en länk till en Promo-video om JTube. Tror det funkar bättre så.
Tjena Dick, det var längesen man hörde nått från dig.
Det var nog Bishop Arms i Karlstad senast :)
Kul att se att du fortfarande är vid liv och producerar spännande videos.
//David

Välkommen tillbaka Dick! 
Hoppas du deltar aktivt i forumet, jag vet att du har en hel del kunskaper att bida med!
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
#1 - Tjenare David ! 
Ja, det var Bishops Arms sist - när jag såg Göran Persson på toan … *s* (huuuuga…!)
Och ja - det här med videorabeten har smugit sig in mer och mer, men inte After Effects (för dyrt). Kör med Sony Vegas istället. Video och ljudredigering i samma.
Det var lite knöligt med den är videon för jag fick sampla ner från 25 fps (PAL) till 15 fps (Web), så synken stämmer inte riktigt…
Nu är det inte längre Karlstad som gäller utan Iggesund - av alla ställen i världen. Om du inte har rätt mailadress så lägg en blänkare i PM.
#2 - Tackar Anders !
Fick regga upp ett nytt konto för det var så länge sedan jag var inloggad att jag totalt glömt bort uppgifterna, men å andra sidan fick jag nu in det under rätt namn.
Jag kommer nog att vara aktiv på mitt eget sätt (som vanligt) och utifrån hur jobbet med FOTOonlineskolan flyter på.
Lägger in en blänkare när det finns nya videoguider på JTube - om inte STIM kommer och tar mig … :)
--- dkj ---
Ja jag instämmer….välkommen Dick!
Jag hoppas också att du har tid och lust att kika in här ibland. 
Tack Cindy !
Jo - du visste ju att jag var på gång, men nu blev det under ett annat och nytt namn.
Just ja, Göran var det ju då ;)
Iggesund alltå? Det var värst. Själv har jag dragit vidare till Stockholm och Fotoskolan STHLMs utbildning Yrkeslinjen Digital Bildbehandling. Tyckte det var dax att få lite kunskap på papper och om möjligheten ges även utvecklas lite.
Du får höra av dig om du är på visit i huvudstaden nån gång, så får vi leta fler kändisar på diverse toaletter :P
//D
#6 - Fotoskolan är absolut i linje med din fortsatta utveckling - och det är säkert tätare med kändisar i Sthlm … :)
Det kan nog bli nå'n Workshop där framöver eller någon passande mässa. Bruce Smith (lärare på FOTOonlineskolan) ska börja köra Workshops i Sverige och startar i Uppsala, så vi hörs vidare !
--- dkj ---
#7 - Jo, det är ju inget fel att ha ET och Stefan Ohlsson som lärare.
De har ju viss kunskap inom ämnet ;)
Nä det gör inte ont någonstans och det är gott att du är i de bästa av händer :)
Bara att önska lycka till !