Tutorial / Smält samman bilder-objekt
Här är en bild som jag jobbat med. Syftet med den här bilden var att jag ville visa hur ni lätt kan få objekt att smälta in i bakgrunden på ett snyggt sätt så att det inte ser inklippt ut.
Tutorialen är enkel att förstå. Och det är inte alls många steg att följa.
Den här tutorialen kan inte följas exakt till alla bilder man gör. Allt beror på hur NI vill ha eran bild och hur originalet ser ut.
Men grunden är densamma, att ALLTID jobba med varje objekt för sig. Bakgrund - modell - övriga detaljer.
Och se till att alla delar harmonerar med varandra i toner - kontrast - skuggor - ljus osv osv.
Jag vet ju av egen erfarenhet att som nybörjare kan det vara svårt att få dessa element att smälta samman på ett snyggt sätt. Och det ser lätt inklippt ut.
Så jag hoppas den här enkla tutorialen kan vara till nytta. Då speciellt för nybörjare.
Tutorial / Smälta samman objekt
Fråga om det är nåt ni inte förstår.

Finfin guide! Tycker ditt resultat blir alldeles ypperligt. Det handlar en hel del om frilägggningar också och att få dem bra. Tänkte återkomma med något tips i ämnet.
Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom
Japp, jag kände när jag gjorde den att friläggning är ett ganska stort ämne, med många variationer.
Så därför tog jag inte upp det här, utan koncentrerade mig enbart på själva sammansmältningen av bilder.
Men naturligtvis är friläggningen av största betydelse. En dåligt frilagt modell, eller andra objekt förstör hela bilden.
Förmodligen skulle alla skratta sig fördärvade om jag talade om hur jag frilägger modeller LOL
Det tar jag en annan gång haha

Tack för en givande tutorial! Blir ju hur nyfiken som helst på hur du frilägger modeller nu!Hoppas den gången inte är så långt borta! Tack för din generositet med tips och tricks!
Tack snälla Cindy för din lättlärda tutorial. Jag bara måste få min data lagad så jag kan testa. Har ju bara en bärbar just nu då min andra krånglar och jag kan säga att det är inte lätt att photoshoppa på denna :-)
sen ska jag bara försöka översätta allt till Engelska då jag har den versionen men det ska nog gå. det kan jag ju roa mig med medan jag väntar på den andra datan ska lagas :-)
men tusen tack !