En ny manipulation
Här kommer ännu en manip.
Jag har länge funderat på att göra något med den här stockmodellen. Och det finns fler liknande som jag gärna skulle vilja jobba med.
Men nu valde jag denna och kanske om/när jag får tid att jag provar någon av de andra i serien också :)
Länkar till original
Tyget i gardinen är hämtat på CG-textures
Tack snälla du, kul att du tycker om den :)
hur fasen gör du??!! du är så duktig!
S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com
Nice!
Vissa av de ljusaste delarna av henne ser dock fortf. lite inklippta ut - ngt. för skarp kant.
Ja brukar ta ''oskärpeverktyget'' med liten storlek & typ 25-35% styrka - på de allra yttersta pixlarna för att ta bort det vassaste på kanten - de blir mjukare övergång mot bakgrunden.
Man kan testa åxå att dubblera lagret - göra det oskarpt med ''gaussisik oskärpefiltret - ev. göra det ngn/ngr tiondels % större - anpassa opaciteten & lägga det bakom - för att få en mjukare kant.
De e bara att testa :-)
/L
#3 Tack, kul att du tycker om den. 
Nej Lynxx om hon ser inklippt ut så tror jag inte att det beror på att kanten är skarp. För det lovar jag att den inte är.
Jag maskar alltid med en mjuk pensel för att få en mjuk och soft kant.
Däremot kan det bero på att jag inte tänkt på att mörka ner runt axeln och halsen. För jag antar att det är den delen du syftar på.
Kanske ser denna bättre ut.
Så vackert Cindy. Det var så det var på 1800 talet när pigan satt på kammaren efter den långa hårda dagen och drömde sig bort till den hemliga kärleken hon hade, fingrandes längtansfullt på den röda rosen, längtandes efter den första kyssen, ja osv hahaha din bild fick min fantasi att skena iväg för en stund där.
Åh tack Pia för din söta kommentar 
Jätte fin! 
#8 #9
Tack snälla ni 
JÄKLAR vilken fin!!

Så underbart vacker Cindy, älskar dom ljusa romantiska färgerna!!
kram..
Tack Jennifer och - tack Åsa