Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettredigerare-sökes-endast-medlemmar
Läst 691 ggr
WilcoX
0

Redigerings hjälp ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om det är någon som skulle kunna slänga in lite skog bakom min bild ?

Cherione
0

finns säkert någon som kan göra det mkt bättre, men nybörjare som jag är blev jag ändå lite stolt att det blev så pass bra iaf:P har bara haft mitt bild redigerings program i ca 1 månad så=)

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

WilcoX
0

Ja det var ju inge fel på det där heller ! Med en så suddig bild från början så Glad Men bilden blir ju inte så bra om man bara har mobilkameran till hands.

Tackar tackar!

[JgraphNet]
0

Balanserade upp det gröna i träden i #1:s redigering.

--- dkj ---

WilcoX
0

Blir ju bara bättre och bättre Glad

Får se till att ta en bättre bild med digitalkameran i också.

Fast nu har jag fullt upp i att läsa om PS Glad

Använder ni den senaste versionen av PS eller är det någon speciell version som ni tycker är best ?

[JgraphNet]
0

För närvarande Photoshop CS4 Extended - men jag gör ju å andra sidan kurser online för Photoshop.

Hur man t ex selektivt går in och ändrar färgtoner på det sätt jag gjorde är en av lektionsdelarna i grundkursen Grundlig Grund.

CS 4 har en hel del förbättringar i verktyg jämfört med CS3 och det är också den första versionen av PS som har en integrering med grafikkortens OpenGL - och det är Über-coolt i dom flesta sammanhang.

Nackdelen med CS4 är att det verkar vara optimerat mot Vista - om man kör Win. Började använda det i XP, men det hängde upp sig på just OpenGL. Kopplade jag ur den funktionen gick det hur bra som helst.

--- dkj ---

WilcoX
0

Måste tacka för den snabba hjälpen !

Och tack för svaren på dumma frågor :D

En fråga till bara .. Varit inne och tittat på länken om videoguiden, och gillar vad man kan göra med PS, nu till frågan …. Finns det någon mer video hjälp på svenska som är bra och inte kostar ?

AndersT
0

moderskeppet har mycket bra filmer

onmedia har också svenska filmer

Om du nöjer dig med skrivna guider finns en del bland våra artiklar och alltsammans finns bland våra resurslänkar av det som vi gjort på siten. Mycket av det är samma materiel…

Bland allt detta kommer du att hitta dina sätt att arbeta/som du vill utforska mer. Nätet erbjuder givetvis mer, men då får du förlita dig på google. Tror du kommer långt med de länkar du fått :)

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

[JgraphNet]
0

Tänkte just föreslå samma ställen som Anders tar upp och glöm för all del inte allt det som finns på den här sajten.

Bläddrar du igenom det som finns under Läsvärt och gör sökningar på det du är intreserad av så kan jag ganska säkert garantera att du kommer att hitta något intressant och användbart.

Anders själv har gjort ett antal skrivna tutorials som han välvilligt ställer till förogande som PDF-dokument. Bara att ladda hem och läsa med Adobe Reader. Utmärkta att ha som referenser.

… och i dagsläget har jag inga planer på att sluta göra videoguider. Skulle vara om Anders eller någon annan slänger ut mig på grund av skamlös reklam för mig själv .. :)

Annars kan du alltid använda "Google-tricket". Gå ut på Google och skriv Photoshop+tutorials. Du kommer att få så många träffar att du kommer att ha att göra resten av året. Och nästa år. Tyvärr det mesta på engelska, men i alla fall.

Ett annat trevligt ställe - om man inte har något emot att det är på Engelska - är Planet Photoshop som hålls igång av bl a Corey Barker:

Planet Photoshop

WilcoX
0

Tackar tackar !! Nu har jag att göra framöver  Glad

Att få allt att gå ihop blir svårt med tid, men man får ju försöka.

2 barn och fru, modellbyggen, och modeljärnvägsbygge Tyst

Tror det finns 5 min per kväll till PSingGlad

Tack igen