Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettartiklar-tips-tricks
Läst 1450 ggr
heliotropes
0

IQ-färgtest

Jag kom på en trådskapare som hade hittat denna

test.

Vi som håller på med bilder kan ha stor nytta av att se om vi uppfattar färger rätt. Det gäller att skärmen är rätt kalibrerad.

Själv gjorde jag det första testet för snabbt, då fick jag 30 poäng….här gäller det att få så låga poäng som möjligt.

När jag gjorde om det fick jag NOLL…Jippi!!Skrattande jag är inte färgblindSkrattandehaha!

Eva // medarbetare på Perser

LisaF
0

20 fick jag , och jag tror jag ska testa på en annan dator då jag tror att min skärm inte riktigt har alla färger rätt ;)
Man blir riktigt snurrig av att fokusera på de där rutorna Förvånad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

heliotropes
0

#1Skrattande det flyter ihop tillslut….

LisaF
0

#2 Ja, allt blir en enda röra Skrattande

/ Lisa

heliotropes
0

#3 det kan ju vara en bra idé att ta en kortare paus innan man rättar, då kanske man ser ev. fel som man kan fixa till.Glad

LisaF
0

#4 Precis, jag får göra om det någon gång när jag skaffat mig lite tålamodOskyldig

/ Lisa

piahs
0

pust jag fick 15 … det är jag nöjd med … tänker inte göra om det , blev ju helt snurrig i skallen

heliotropes
0

#6 Det var ju inte så dåligtSkrattande det var ju inte många fel som behövdes för att poängen skulle rusa iväg.

Vid mitt första så fick jag 30 och det var just på de grön/blå skalorna som jag missade lite, just dom är svårast att urskilja för många.

DavidG
0

Har gjort denna flera gånger och alltid fått resultatet 0 :)

Metinia
0

Jag fick 0 när jag gjorde det testet, :D

WinterPrince
0

Jag fick 8. Hade svårt för den blågröna delen. Men är rätt nöjd ändå.

Jojaton
0

Jag har gjort det här en gång innan, gjorde den översta sen blev jag så snurrig att jag inte orkade göra fler Flört

Johanna - Instagram