Ögon
Kan inte komma ifrån att jag tycker ögon är det viktigaste i en porträttbild typ "Head-n'-Shoulders".
En del går så långt att dom byter ut ögon i retuscheringar, men jag tycker det ligger en utmaning i att förstärka det som redan finns.
Och strikt Copyright ligger hos mig - JgraphNet - och fotografen Robert Hammar - www.roberthammar.se
Åh så snyggt!!!! Du har verkligen fixat blicken!!! 
Tack Cindy ! 
Vill gärna tycka att jag har fått till en bra metod när det gäller just ögon, men expermenterar med några fler.
Den här kommer att komma med i kommande kurser om Porträtt- och Fashion-Glamour retuschering.
--- dkj ---
Det kommer uppskattas 
Otroligt bra arbete med ögonen. Håller helt med dig. Ögonen är det första man ser hos en människa . Så din bild blev jättebra!
Ojoj! Snyggt! Hur har du gjort?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tackar piahs och Metinia !
Metinia - jag hoppas du kan ha förståelsen för att jag inte ger mig på en förklaring här, för det skulle bli en otroligt lång förklaring.. :)
Jag har under några år provat fram olika metoder och det här är en kombination av dom som oftast ger ett bra resultat. Kurser i Porträtt- och Fashion-Glamourretuschering är på G där det kommer att finnas med.
Men ok - en sak som underlättar mycket är att man från början har en tillräckligt stor bild (originalet är närmare 5000 pxl hög ) som är väl exponerad och helst helt utan brus. En Wacom-bräda är också ett klart plus, men det går att anpassa till mus.
Vill också nämna att jag inte gjort ögonen större. Det är förstärkningen som gör hela illusionen.
--- dkj ---

Snyggt bild Dick ;-)
Ingen bild utan fotograf, Robban ! :)
Skulle hellre vilja säga snyggt samarbete och Saras make-jobb är oroligt bra. Förutom några små detaljer på munnen är allt annat original. Behövde inte göra ett dugg där.
--- dkj ---