Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etikettphotoshop-avancerad
Läst 2315 ggr
AndersV
0

Slott i öga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har testat att lägga in läckö slott i ett öga från min grabb. Jag tar gärna lite kritik på den bilden :))

Cindy-
0

Jag tycker att det blev väldigt läckert Skrattande

AndersV
0

#1 Tack så mycket :))

LisaF
0

Ja, det var riktigt snyggt gjortGlad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

pellepiano
0

Det är tjusigt med inlagda reflektioner. Här kommer några petiga kommentarer =)

Tror det skulle behövas lite distorsion, speciellt nedtill, då ju ögat är runt och alla speglingar däri blir formade lite därefter.

Ja skulle hoppa över översta delen av tornet i ögat. Där ser man speglingen av ögonlocken så ingen spegelbild kan egentligen existera där.

AndersV
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Tack

#4 Tack så mycket det var just sådan kritik jag ville ha, har testat att ändra om detta.  Kolla gärna den nya bilden om den blev bättre…

pellepiano
0

Jag tror probelmet är motiv-valet i ögat. Med så stor reflektion betyder det att  du står med ryggen  i princip mot väggen på huset och modellen nån meter därifrån ( lite beroende på objektiv ).Då blir bildvinkeln fel. Huset bör åka upp en bra bit.

När reflektionen tar upp så stor yta av ögat blir den också mer påverkad av ögats form, som ett Fisheye objektiv ungefär. Det betyder at alla linjer som korsar mitten kommer förbli rak men de som korsar annorstädes blir väldigt böjda.

Därför är det enklare att lägga in en reflektion som är mindre eller en som visar mer omkring en horisontlinje ( som om man tittar på en solnedgång vid havet ), en sådan reflektion kommer te sig mycket mindre påverkad av ögats form.

Blev mycket babbel här =)

AndersV
0

#6 Tack så mycket för alla bra tips :)) uppskattas