Bildredigering iFokus

Bildredigering

Etiketttävlingar
Läst 1104 ggr
heliotropes
0

retuschutmaning 23

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den högupplösta bilden till denna utmaning finns att hämta här (Är man inte medlem på photoxpress så kan man logga in sig gratis och får då tillgång till en bild per dygn.)

Regler

1. Retuschering med färg, kontrast och skärpa (det är tillåtet att efterlikna analoga filmeffekter). Vid porträtt är också hudretusch och sminkning tillåten.

Beskärning av bilden är tillåten.

Om bilden är ett porträtt eller ett enskilt föremål är det tillåtet att frilägga objektet och byta bakgrund. Med byta bakgrund menas att lägga in en bakgrund som har annan färg, bokeh, textur eller vinjettering.

Ingen övrig manipulation får ske av bilden. Med manipulation menas att lägga till, ta bort detaljer eller förvränga den innehållsmässigt. Bilden ska i sig inte vara missvisande utifrån originalbilden (kloning är inte tillåtet i detta fallet, såvida det inte handlar om porträttretusch).

Max en bild per deltagare.

2. Enbart stockbilder får användas som är tillåtna i detta sammanhang.

3. Slutdatum för inlämning är Söndag 14-02-2010 kl.22.00. Utmanaren utser de tre bilder denne gillar bäst.

Därefter skapar vinnaren en ny utmaning med en annan bild som löper på i en vecka, o s v.

Vinnaren presenteras dagen efter.

Lycka till!!

Eva // medarbetare på Perser

SofiaBlomberg
0

Detta var svårt .

Jag öppnade upp ögonen och lade till ett annat ljus.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[Norrbysa]
0

Säg vad jag inte ändrade.. :-P

• Satte på lösögonfransar på ögonen
  • Försökte öppna upp ögonen
  • Håret fick mindre gul färg och mindre utväxt
  • Skjortan blev mindre blå och mer vit
  • Bakgrunden mindre framtränande
  • Och såklart mindre fokus på allt annat än ansiktet.
  • Lite annat småfix

MaGi67
0

Med mitt bidrag har jag som ni ser beskurit bilden, tonat ner färger, lagt på filter som solblekt foto, gammalt papper, diffus glöd. Gausisk oskärpa o skuggad ram. Vinjetering

WinterPrince
0

Så här blev mig. Är främst nöjd med att jag lyckades blondera utväxten men ett hyffsat resultat.

Cindy-
0

Denna gången vill jag vara med Skrattande

Behövde lite avkoppling från allt jobb.

Det är ingen vanlig retusch jag har gjort. Utan jag har målat ansiktet.

Jag har först ändrat på ögonen, näsan och munnen. Och även på hela ansiktet. Höjt pannan, fluffat upp håret, och ändrat form på ansiktet. Med filtret Gör flytande.

Därefter har jag målat ansiktet, ögonen och munnen. Även lite i håret. Jag har använt photoshops mjuka pensel till all målning. Funkar hur bra som helst.

Slutligen la jag på en vinjett.

[Norrbysa]
0

#5 wow! Riktigt snyggt!

LajosT
0

lite soft s/v

heliotropes
0

Denna utmaning är nu avslutad……resultat kommer.Glad

Eva // medarbetare på Perser